12

مهر

1403


اجتماعی

24 بهمن 1390 09:06 0 کامنت

صبح ساحل، اجتماعی _  کاروان افتتاح پروژه‌های سازندگی میناب در دهه سی و سومین فجر انقلاب بهره‌برداری از اولین پروژه‌ مهم این شهرستان را با قیچی کردن روبان دبستان ده کلاسه ناطق نوری در روستای تیرور آغاز کرد تا دستاوردی دیگر که با تلاش و همت مدیران ارشد استان در پیگیری و احداث زیر ساخت‌های آموزشی محقق شده را تحویل جامعه دانش آموزی دهد.

پس از افتتاح پروژه‌هایی در پارسیان ، حاجی‌آباد، بندرلنگه، خمیر و دیگر شهر و روستاهای هرمزگان دانش‌آموزان مینابی نیز از نعمت دبستانی شکیل و زیبا برخوردار شدند تا به قول استاندار هرمزگان بدون دغدغه کلاس و مدرسه به بخش آموزش بپردازند . دبستان ناطق نوری و شهید کامیاب از جمله مدارس است که از محله اعتبارات محلی و طرح تخریب و بازسازی در روستاهای تیرور و مازغ بالا با حضور استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی و مسوولان شهرستان میناب در میان حضور پر شکوه اهالی این روستاها به بهره‌برداری رسید. استاندار هرمزگان در این آیین با بیان اینکه استان‌های کم برخوردار ، مرزی و استان‌هایی که سهم بیشتری در پاسداری از کشور دارند در اولویت خاصی از سهم سازندگی هستند گفت : تلاش دولتمردان و نگاه اولویت‌دار برای انجام خدمات به همه مردم به خصوص شهرهای این استان به عنوان وظیفه دنبال می‌شود . ابراهیم عزیزی افزود: آموزش نیاز مهم و احداث زیر ساخت‌ها ضرورت است و در این زمینه خدمات بسیار خوبی انجام شده است. وی با اشاره به اینکه 163 پروژه در ایام دهه فجر در شهرستان میناب به بهره‌برداری رسید گفت: 140 کلاس درس در این شهر در دست احداث است که بیانگر عزم و اراده دولت برای خدمات رسانی و تامین نیازهای مردم است . عزیزی با مقایسه وضعیت کنونی مدارس در استان و قبل از انقلاب هم یادآور شد: بی‌شک همگان وضعیت مدارس در قبل از انقلاب را به خاطر دارند که از کمترین امکانات آموزشی و بهداشتی برخوردار بود اما اکنون به سوی پیش می‌رویم که به زودی جشن پایان مدرسه سازی را برگزار خواهیم کرد و در این راستا 18 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار هزینه شد و 13 میلیارد و 800 میلیون تومان در سایر بخش‌ها هزینه شده است. استاندار هرمزگان افزود: در این زمینه اعتبارات ملی و استانی ویژه‌ایی به استان تخصیص یافته که نشانگر اراده راسخ دولت در میزان سازندگی است. مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان هم گفت: در سال 1385 تعداد 4880 کلاس درس غیر استاندارد در هرمزگان وجود داشت که هم اکنون 1730کلاس در دست اجراست . مهندس رضا مدرس افزود: طبق هدفگزاری 18 ماهه مقرر شد که احداث پروژه‌ها از این تاریخ فراتر نرود که برخی در 18 ماه و تعداد زیادی نیز طی 6 ماه به بهره‌برداری رسید.

وی اظهار داشت: همه مصوبات اجرایی شده و مصوبات دور سوم نیز با پیشرفت بیش از 65 درصدی که برای تحویل به موقع و سریع آن تاکید داریم. مدرس بیان داشت: دبستان ناطق نوری با اعتباری بالغ بر 9 میلیارد و 500 میلیون ریال به تعداد 10 کلاس از محل اعتبارات ملی و بازدید بنایی آموزشی 1906 متر مربع احداث شده است. وی افزود: این بنای آموزشی دارای 59 متر مربع زیر بنای سرایداری ، 65 متر مربع سرویس بهداشتی ، 280 متر دیوار کشی و 3471 متر مربع محوطه سازی است که در سال 1388 عملیات اجرایی آن شروع شد و در سال جاری به بهره‌برداری رسید. مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در خصوص دبستان شهید کامیاب هم گفت: این پروژه با اعتبار 2 میلیارد و 500 میلیون ریال در روستای مازغ بالا از محل اعتبارات ملی و به تعداد 5 کلاس احداث شده است. مهندس مدرس زیر بنای آموزشی این پروژه را 381 متر مربع و محوطه سازی را 2000 متر مربع ذکر کرد . گفتنی است اجرای برنامه‌های شاد، از قبیل اجرای سرود و برنامه‌های متنوع شاد برای استقبال از استاندار و هئیت همراه و افتتاح مدارس موضوعی بود که افتتاح پروژه‌های نوسازی مدارس را علاوه بر اینکه در همه شهرستان‌ها حرفی برای گفتن داشت با دیگر پروژه‌های دستگاه اجرایی متمایز می‌کرد. اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان در حال حاضر با تعداد 3 سالن ورزشی، یک خوابگاه شبانه‌روزی و 17 واحد آموزشی به تعداد 98 کلاس درس با اعتباری به مبلغ 52 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی ، استانی و مشارکتی در شهرستان میناب در دست ساخت دارد.

دیدگاه ها (0)
img