استاندار هرمزگان:

اثر اقتصادی سایت پرورش میگو بندرلنگه از همه صنایع غرب بندرعباس بیشتر خواهد شد



استاندار هرمزگان از احداث بزرگترین سایت پرورش میگو به نام مهرگان با حدود ۲۳ هزار هکتار وسعت در بندرلنگه خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، فریدون همتی، استاندار هرمزگان در ششم شهریورماه گفت: با احداث بزرگترین سایت پرورش میگو در بندرلنگه، می‌توان ۱۸ هزار هکتار مزرعه خالص پرورش میگو را در آن ایجاد کرد، همچنین به سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیارد ریالی نیاز دارد. وی افزود:  همچنین با حداقل تولید سالانه ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار تن میگو می‌توان در این منطقه برداشت داشت. 

همتی گفت: بزودی از سرمایه گذاران بزرگ برای سرمایه گذاری در این سایت دعوت می‌شود، هم اکنون نیز برخی از سرمایه گذاران بزرگ دعوت شده اند و با آن‌ها در این خصوص صحبت‌هایی شده تا کشت و صنعت بزرگ در آنجا ایجاد کنند. استاندار هرمزگان اضافه کرد: چنین سایتی حلقه‌های مختلف سرمایه‌گذاری از تکثیر  بچه میگو، تکثیر و بسته بندی و فرآوری، کارخانه خوراک و مرکز تحقیق و توسعه، دامپزشکی مخصوص، حمل و نقل تا واحد بازرگانی و صادرات می‌تواند، داشته باشد. وی تاکید کرد: پیش بینی شده اثر اقتصادی و اشتغال پس از راه‌اندازی این سایت از همه صنایع غرب بندرعباس بیشتر خواهد شد.
همتی بیان داشت: ‏بنابراین تکمیل این سایت با سایر سایت‌های پرورش میگو در بندرلنگه، این شهرستان هم قطب پرورش میگوی ایران و منطقه می شود و هم تولید و اشتغال و درآمد آن با صنایع غرب بندرعباس برابری می‌کند. همتی افزود: اگر هر منطقه مستعد یک فعالیت و صنعت باشد شهرستان بندرلنگه را می‌توان قطب پرورش میگوی ایران دانست. وی اشاره کرد: اکنون مزارع پرورش میگو بسیار خوبی در استان هرمزگان و به خصوص شهرستان بندرلنگه فعال هستند که سایت مهرگان بزرگترین آن است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها