در روزهای تاسوعا و عاشورا ۷ پایگاه هرمزگان آماده خونگیری هستند



مدیرکل پایگاه انتقال خون هرمزگان گفت: هفت پایگاه ثابت و سیار انتقال خون استان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی آماده خونگیری از مردم و عزاداران هستند.

 

به گزارش صبح ساحل، دکتر ایمان زارعی عصر پنجشنبه گفت: پایگاه مرکزی بندرعباس جمعه از ساعت ۱۷ تا ۲۱:۳۰ و در روزهای تاسوعا وعاشورا صبح‌ها از ساعت هشت تا ۱۳:۳۰ و عصرها از ساعت ۱۷ تا ۲۲عصر و تیم سیار گلزار شهدای این شهر نیز جمعه از ساعت ۲۰ تا ۲۲ شب اقدام به خونگیری می‌کند.
وی بیان داشت: پایگاه مرکزی میناب نیز جمعه ساعت ۲۰ تا ۲۲ شب و روزهای تاسوعا و عاشورا صبح‌ها از ساعت هشت تا ۱۳ صبح و عصرها از ساعت ۲۰ تا ۲۲ و تیم سیار میناب روستای دهو در روز تاسوعا و روستای نخل ابراهیمی در روز عاشورا از ساعت ۹ تا ۱۴ است.
مدیرکل پایگاه انتقال خون هرمزگان اظهارداشت: پایگاه مرکزی بندرلنگه روز جمعه ساعت ۲۰تا ۲۲ شب، روزهای تاسوعا و عاشورا صبح‌ ساعت ۹ تا ۱۲و عصر ۲۰تا ۲۲و تیم سیار این شهرستان روز تاسوعا در شهرک امام محمد باقر(ع) و در روز عاشورا در شهرک امام مهدی (عج) ساعت ۹ تا ۱۲ از مردم خون می‌گیرند.
زارعی ادامه داد: مرکز خونگیری قشم نیز فردا جمعه ساعت ۱۷ تا ۲۰ و عصر تاسوعا و عاشورا ساعت ۱۷تا  ۲۲آماده خونگیری از عزاداران حسینی است.
وی گفت: اهداکنندگان خون کارت ملی همراه خود داشته باشند.
هرمزگان روزانه به طور متوسط نیازمند ۱۵۰ تا ۲۰۰ واحد خون است.
هرمزگان دارای سه هزار و ۵۰۰ بیمار خاص وسخت درمان(تالاسمی، سرطانی، دیالیزی وهموفیلی)، عمل‌های جراجی ومصدومان تصادفی است که بیشترین مصرف کنندگان خون در استان مربوط به هزار و۵۰۰ بیمار تالاسمی بوده که همیشه نیاز به خون دارند.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها