13

مهر

1403


سیاسی

14 مرداد 1392 10:15 0 کامنت

 صبح ساحل، سیاسی _مدیر ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم درجمع خبرنگاران از افتتاح جشنواره ونمایشگاه قرآن در قشم خبرداد وگفت: نمایشگاه قرآن درسال گذشته نیز درجزیره زیبای قشم برگزار شدکه مورد استقبال کثیر مشتاقان قرآن وعترت قرار گرفت.  

حجت الاسلام علی ملانوری افزود:دراین نمایشگاه 600 عنوان  کتب قرآنی از نویسندگان اهل سنت و 2000 عنوان کتب قرآنی، 600 نرم افزار قرآنی، کالاهای هنری و صنایع هنری قرآنی عرضه می‌شود. وی ازعرضه 1000 عنوان کار هنری قرآنی دراین نمایشگاه خبردادوگفت: بنا به فرمایشات مقام عظمای ولایت که سبک زندگی ایرانی و اسلامی را مورد تاکید قرار داده اند، ما نیز سعی کرده ایم بخش هنری نمایشگاه عمدتا به این مسئله بپردازد که شامل کالاهای هنری روی چوب، کاشی، سفال، سرامیک، چرم و فرش است.

حجت الاسلام ملانوری ابراز داشت: برپایی کرسی تلاوت قرآن یکی دیگر ازبخش های این جشنواره است که در طول هرشب 10 تا 12 محفل قرآنی برگزار می شود.

مدیر ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم گفت: یکی ازکارهای خاصی که دراین نمایشگاه با همکاری بنیاد مد ولباس صورت گرفته عرضه پوشش های عبادی و اکمل است که دراین راستا 100 مدل چادر و 200 نوع روسری درنمایشگاه عرضه می شود. وی ادامه داد: همچنین حضور ناشران وکتب خارجی  درنمایشگاه ، برگزاری این نمایشگاه به صورت جشنواره و نمایشگاه  و حضور نهادها و انجمن های قرآنی قشم در این نمایشگاه از ویژگی های خاص آن می باشد.

حجت الاسلام ملانوری همچنین از برپایی نمایشگاه عکس قرآنی با مضامین مساجد کهن و تاریخی قشم و مظاهر تاریخ وگردشگری جزیره درکنار نمایشگاه قرآنی خبرداد و افزود:این نمایشگاه ازنظر ما عمدتا آموزش محور است که دراین راستا به بازآموزی مربیان کودک تربیت شده طی دوره های قبل،  پرداخته خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه قرآنی قشم، مطلع جشنواره دوازدهم تابستانه قشم می باشد. به گزارش  مهر حجت الاسلام علی ملانوری یادآور شد: از آن جا که دومین نمایشگاه قرآنی قشم به شکل نمایشگاه-جشنواره برگزار می‌شود، به جز شب‌های افتتاحیه و اختتامیه، در تمام 12 روز برپایی آن از ساعت 10 تا 12 شب محافلی در نظر گرفته شده که همراه با مسابقه است و به این خاطر فراخوان داده‌ایم تا گروه های تواشیح، مولودی خوانی و ابتهال شیعه و سنی از نواحی دور و نزدیک هرمزگان حضور بیابند.

این مقام مسوول همچنین اضافه کرد: در کنار این مسابقات، در مراکز تجاری قشم روزانه پنج هزار برگه مسابقه بین مردم توزیع و در ساعات ذکر شده نام برندگان این مسابقات نیز اعلام می‌شود. حجت الاسلام ملانوری با پراهمیت دانستن ترویج فرهنگ کتاب خوانی، یکی از راه‌های رشد این مهم را برانگیختن اشتیاق کودکان و نوجوانان عنوان کرد و گفت: در بخش جنبی نمایشگاه بالغ بر 2400 عنوان کتاب از بهترین ناشران کودک و نوجوان کشور به فروش خواهد رسید. وی با ابراز خشنودی از حضور گسترده نهادهای قرآنی جزیره قشم و استان هرمزگان در نمایشگاه پیش‌رو، خاطرنشان کرد: غرفه‌هایی در اختیار این مراکز و انجمن تازه تاسیس قرآن و عترت قشم گذاشته شده است، تا به عضوگیری و معرفی فعالیت‌های خود بپردازند.

به گفته حجت الاسلام ملانوری، نقطه اوج نمایشگاه و جشنواره ی قرآنی قشم اختتامیه آن خواهد بود که در آن از خادمان برگزیده قرآنی قدردانی خواهد شد.

ساعات بازدید از نمایشگاه و جشنواره ی قرآنی قشم که از 14 تا 25 مرداد ماه جاری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی جزیره قشم دایر خواهد بود، 6 عصر تا یک بامداد است و برای تسهیل آمد و شد ساکنان غرب جزیره کاروان‌هایی در نظر گرفته شده است. بن‌های تخفیف و رایگان، از دیگر تسهیلات ویژه ی این نمایشگاه برای عموم مردم و گروه‌های قرآنی اند.

مدیریت ویژه فرهنگ و ارشاد قشم در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تعامل و همکاری ادارات و سازمان های منطقه آزاد قشم با اصحاب رسانه گفت: جزیره قشم ازکمبود عناصر مطبوعاتی به لحاظ کمی رنج می برد که دراین راستا به زودی سرای روزنامه نگاران برای تجمیع و آموزش خبرنگاران درجزیره قشم راه اندازی خواهد شد تا حداقل یک جایگاه ومحل تجمع برای خبرنگاران جزیره تاسیس شود.

حجت الاسلام ملانوری ادامه داد: در زمینه توزیع روزنامه نیز در جزیره قشم با مشکل مواجه هستیم زیرا روزنامه خصوصا روزنامه های سراسری به اندازه کافی در دسترس ساکنین جزیره قرار ندارد.

دیدگاه ها (0)
img