امام جمعه بندرعباس:

در این دولت قول‌هایی به مردم داده شده که تحقق این قول‌ها مهم است



نماینده ولی‎فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: در این دولت قول‌هایی به مردم داده شده تحقق این قول‌ها مهم است و رویکرد دولت نیز به همین سمت است.

به گزارش صبح ساحل، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بندرعباس هفته دولت را فرصتی برای بیان خدمات صادقانه دولت به مردم دانست و گفت: دشمن در این شرایط سخت به تعبیر خودشان، با فشار هوشمندانه به دنبال تحمیل ناکارآمدی نظام به مردم است، لذا یکی از تکالیف مهم دولت بیان خدمات نظام و فعالیت‌های دولت به مردم می‌باشد. وی ادامه داد: خط ناآکارمدی نظام جمهوری اسلامی خطی رسانه‌ای نظام استکباری است تا مردم را نسبت به این نظام بدبین و ناامید کنند، یکی از تکالیفی که برعهده دولتمردان بیان صادقانه خدمات انجام شده به مردم است. نماینده ولی‎فقیه در هرمزگان بیان کرد: کار اطلاع‌رسانی از خدمات دولت و نظام باید در طول سال انجام شود و به دلیل گستردگی و حجم طرح‌ها افتتاح‌ها و بیان این خدمات به هفته دولت و دهه فجر موکول نشود. حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده تصریح کرد: در این دولت قول‌هایی به مردم داده شده تحقق این قول‌ها مهم است و رویکرد دولت نیز به همین سمت است و در این رابطه دولت قول ساخت ۶۰۰ هزار واحد مسکونی داده است که می‌تواند زنجیره اقتصادی کشور را فعال کند. وی گفت: در راستای جلوگیری از صدور نفت خام، سیاست پالایشگاه‌سازی جزو وعده‌های دولت بوده و همین طور ادامه کارهای مثبتی که دولت داشته باید با شتاب و سرعت بیشتری دنبال بود.

 تولید کلید حل مشکلات اقتصادی جامعه

امام جمعه بندرعباس با حمایت از خدمات انجام شده توسط دولت در استان هرمزگان افزود: در حوزه بهداشت و درمان کارهای خوبی انجام شده اما نیاز است که حوزه سلامت و شرکت‌های دانش بنیان در سراسر کشور  بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و براساس فکر جوان ایرانی کارهای خوبی در این زمینه شتاب بگیرد. حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده اصلاح ساختار بودجه، نظام بانکی و مالیاتی را نیاز به فداکاری دانست و ابراز امیدواری کرد که با حذف بودجه عمومی کشور از درآمدهای نفتی، دولت بتواند درآمدهای خود را از مسیرهای دیگری تامین کند. وی در این باره به افزایش تولید اشاره کرد و بیان داشت: کلید حل همه مشکلات تولید است و اگر می‌خواهیم مشکل اشتغال، جایگاه ارزش پول، تورم کنترل و کاهش پیدا کند، باید ضمن ایجاد بسترهای لازم، از تولید و سرمایه‌گذاران حوزه تولید حمایت شود. امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه قاچاق کالا و خام فروشی آفتی برای تولید است، خاطرنشان کرد: باید با رفع پیچ و خم‌های اداری و موانع تولید سرمایه‌گذاران مورد حمایت قرار بگیرند و اگر چرخ تولید کشور بچرخد اقتصاد کشور نیز به ثبات می‌رسد. حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده در همین رابطه وحدت رویه در مساله ته‌لنجی‌های ملوان‌های استان هرمزگان نسبت به سایر استان‌ها را مورد تاکید قرار داد.

 امر به معروف ضامن امنیت جامعه و اجرای قانون است

نماینده ولی‎فقیه در هرمزگان در بخشی از خطبه‌های امروز به اهمیت جایگاه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک مساله فطری اشاره کرد و بیان داشت: این دو فریضه همسان با فطرت بشر است زیرا همه دوست دارند خوبی‌ها در جامعه اشاعه پیدا کند و به حقوق همدیگر احترام بگذارند. وی با یادآوری این جمله که؛ همه انسان‌ها ذاتا خوبی‌ها را دوست دارند و از بدی‌ها گریزان هستند، ادامه داد: این فریضه الهی ضامن نظم اجتماعی، امنیت جامعه و اجرای قانون است، لذا امر به معروف هم پیشگیری و هم درمان دارد. امام جمعه بندرعباس گفت: تصور ذهنی جامعه ما از امر به معروف به مقوله ساده است درحالی که این فریضه الهی گستره زیادی در جامعه دارد، بنابراین این دو فریضه ضرورتی است که به وسیله این ضرورت سایر فریضه‌های الهی به وسیله این دو تکمیل می‌شود. وی یادآور شد: اقامه نماز و تمامی احکام و ارزش‌های اسلامی ناظر به اجرای این دو فریضه الهی است و حضرت زهرا(س) در اهمیت این فریضه فرموده‌اند که خداوند امر به معروف را واجب کرد تا مصلحت عمومی تامین شود، بنابراین امروز اگر می‌خواهیم مصلحت خود را تامین کنیم راحل آن اجرای انی دو فریضه و سفارش مردم به تقواست.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها