هفت‌هزار مجوز در بخش کشاورزی هرمزگان صادر شد



رییس سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی هرمزگان گفت: هفت‌هزار مجوز تاکنون در بخش کشاورزی این استان صادر شده است. با حذف استعلام‌ها در سال ۹۸، این سازمان توانست مقام اول صدور پروانه گلخانه از نظر سطح زیر کشت و کاهش زمان صدور مجوز را در کشور به خود اختصاص دهد.

به گزارش صبح ساحل، حمیدرضا نصیری روز پنجشنبه گفت: برای ۳هزار و ۴۰۲دام، یک‌هزار و ۳۴۴طیور ، ۹۷۷ گلخانه، یک‌هزار و ۱۱۴مرکز شیلات و ۱۳۶ گیاه پزشکی مجوز صادر شده است.وی بیان داشت:همچنین در زمینه گلخانه‌های استان، یک‌هزار و ۲۴۰ هکتار سطح زیر کشت دارای مجوز تاسیس و ۴۸۵ هکتار با پروانه بهره‌برداری است. رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان خاطر نشان کرد: با حذف استعلام‌ها در سال ۹۸، این سازمان توانست مقام اول صدور پروانه گلخانه از نظر سطح زیر کشت و کاهش زمان صدور مجوز را در کشور به خود اختصاص دهد. نصیری تصریح کرد: برای حمایت بیشتر از سرمایه‌گذاران در دوران شیوع ویروس کرونا، ارسال پرونده‌ها به صورت فیزیکی حذف شده و همه مراحل شامل، ثبت درخواست تا صدور مجوز به صورت آنلاین و از طریق سامانه‌ها انجام می‌شود. وی اظهار داشت: صدور مجوز فعالیت‌های دام و طیور از سال ۹۱، پرورش میگو و ماهی در قفس از سال ۹۴، گلخانه از سال ۹۳، فروشگاه سموم، کلینیک و ضدعفونی از سال ۸۸ و آبیاری تحت فشار از سال ۹۴ به این سازمان واگذار شده است.

در حال حاضر وسعت زمین‌های کشاورزی هرمزگان ۱۵۶هزار هکتار با تولید سالانه ۲میلیون و ۹۰۰ هزارتن محصول باغی، زراعی، دام و طیور و آبزی است. استان هرمزگان با داشتن پنج قطب مهم کشاورزی در طول سال و تولید انواع محصولات کشاورزی و باغی خارج از فصل، داشتن ظرفیت دروازه های صادراتی، نقش راهبردی در رونق و جهش تولید برعهده دارد. این استان با ۲۲ بندر صیادی و صید سالانه افزون بر ۲۷۰ هزار تن انواع آبزی، ۳۰ درصد بنادر صیادی و ۳۶ درصد صید انواع آبزیان کشور را به خود اختصاص داده که نشان از جایگاه و اهمیت فعالیت‌های شیلاتی هرمزگان در کشور است.

گفتنی است این مقام مسئول روز سه شنبه از اولین مجوز تکثیر و پرورش مولدین میگو بدون بیماری(spf) در استان در شهرستان بندرلنگه خبر داد.  وی افزود: این مجوز برای تولید مولدین میگو SPF با ظرفیت پرورش ۲۰۰ هزار قطعه و تکثیر ۲میلیون قطعه صادر شده است. میگو SPF، میگویی بدون عوامل بیماری زاست که باید با تجهیزات و امکانات موجود، قابل تشخیص در صنعت به عنوان عوامل تهدید کننده شناخته شده باشد. رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان خاطر نشان کرد: اولویت اصلی این سازمان در دوره پنجم استفاده از تکنولوژی های نوین برای افزایش تولید در واحد سطح است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها