12

مهر

1403


ورزشی

15 شهریور 1399 09:09 0 کامنت
ثبات مدیریتی در هر کاری باعث موفقیت آن خواهد شد و یقینا نبود ثبات مانع رسیدن به موفقیت می شود .
به نوشته روزنامه صبح ساحل، الیاس محسنی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و  ورزشی شهرداری بندرعباس گفت: هرگاه در کاری ثبات مدیریتی  و اعتماد به طرف مقابل باشد یقینا موفقیت بیشتر حاصل خواهد شد. وی بیان داشت: متاسفانه در سال های اخیر در تیم فوتبال شهرداری بندرعباس ثبات مدیریتی لازم وجود نداشت و این تیم نمی توانست آن گونه که علاقمندان به فوتبال و ورزش می خواهند باشد.
 رئیس سازمان  فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس گفت: پس از پایان یافتن این فصل از مسابقات لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه های کشور از محمد رحیمی مدیر تیم خواستم برای برنامه ریزی برای فصل جدید لیگ یک روز بعد از آخرین بازی در دفتر کار من باشند و این اتفاق هم افتاد و با اعتمادی که به ابراهیم باعثی سرمربی تیم داشتیم ایشان را برای یک فصل دیگر به عنوان سرمربی تیم انتخاب کردیم. 
محسنی در مورد این که چرا دوباره  باعثی به عنوان سرمربی تیم باشد گفت : ابراهیم باعثی  در بد ترین شرایط تیم را تحویل گرفت و به اعتقادکارشناسان نتایج و عملکرد خوبی داشته است پس باید به ایشان اعتماد می کردیم و با ما شور و مشورتی که با عباس امینی زاده  شهردار و محمد رحیمی مدیر تیم داشتیم به این نتیجه رسیدیم که یک بار دیگر از وجود ابراهیم باعثی به عنوان سرمربی تیم استفاده  کنیم و  اصل مدیریتی هم همین را می گوید که اگرثبات در تیم نباشد ما عملا نمی توانیم موفق شویم .
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس گفت: این که چرا زود دست به این کار زدیم اول به خاطر این است که تیم فوتبال شهرداری چند سالی است در دقیقه نود بسته می شود که این کار اصلا درست نبود ویکی از دلایل نتیجه نگرفتن تیم همین موضوع بود.
وی بیان داشت: با این کار فرصت زیادی در اختیار سرمربی و عوامل تیم قرار داده ایم که هم کادر فنی و هم این که بازیکنان مورد نیاز خود را جذب نمایند و 
فرصت سوزی که در سال های گذشته داشتیم در فصل جدید نباشد و با خیال آسوده تر تیم آماده حضور در مسابقات فصل جدید شود. 
الیاس محسنی گفت: امیدوارم با حمایت های عباس امینی زاده شهردار، اعضای شورای شهر ، محمد رحیمی مدیر تیم  و سایر عزیزان اتفاق خوبی در تیم  فوتبال شهرداری که مطلق به مردم است نه شهرداری بیفتد و شاهد صعود این تیم به لیگ دسته اول کشور باشیم. 
وی اظهار داشت: تیم فوتبال شهرداری جور فوتبال استان را می کشد پس نیاز به حمایت کافی از سوی مسوولان دارد و به صرف این که نام شهرداری را دارد نباید دیگر مسولان پا عقب بکشند و حمایت نکند.  
رئیس سازمان  فرهنگی ،اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس سازمان گفت: تیم فوتبال شهرداری شور و نشاط اجتماعی را در بین جوانان و علاقمندان به ورزش ایجاد کرده است پس مسوولیت اجتماعی ما ایجاب می کند که از این تیم حمایت کافی را داشته باشیم.
وی در خصوص این که تیم با همین کادر بومی ادامه خواهد داد گفت: تمام اختیارات بر عهده سرمربی و مدیر تیم می باشد و از آن جایی که از باعثی و رحیمی شناخت دارم این اتفاق خواهد افتاد.
الیاس محسنی بیان داشت:  شیوه مدیریتی  بنده این گونه است که وقتی اختیاری به کسی می دهم در کارش دخالت نمی کنم ولی در کنارآن فرد خواهم بود و البته هر کسی که مسوولیت به آن واگذار می شود باید جوابگو کارهای خودش هم باشد.
 رئیس سازمان  فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس در ادامه در پاسخ به این سوال که شهرداری بندرعباس در چه رشته های تیمداری می کند، گفت:  شهرداری بندرعباس به نوعی دارد جور ورزش استان را می کشد اما  فعالیت که به طور مستقیم و حرفه ای دنبال می کنیم  در فوتبال در لیگ دسته دوم کشورهستیم ودر رده های پایه هم در کشور و استان فعالیت داریم. البته تیم فوتبال ساحلی ما هم در لیگ برتر کشور حضور دارد که در مرحله نخست این مسابقات با درایت سرمربی خوبش حمید رضایی پور و بازیکنان و کادر بومی به مرحله دوم راه یافتند و این امید را داریم که در پایان مسابقات روی سکو باشیم. 
تیم فوتبال ساحلی بانوان را هم داریم که از تیم های پر قدرت و با افتخار ایران است و برای این فصل هنوز دستور عمل مسابقات اعلام نشده است. البته مدرسه فوتبال بسیارخوبی هم داریم که خود این مدرسه فوتبال یک سرمایه گذاری در بحث آینده تیم های فوتبال ماست ولی متاسفانه فعلا به دلیل شرایط کرونا مدرسه فوتبال و فعالیت های آن تعطیل می باشد. 
محسنی گفت : به دنبال ایجاد یک آگادمی ورزشی هستیم زیرا این آکادمی را حق نوجوانان و جوانان این شهر و استان می دانیم و تلاش خود را خواهیم کرد تا هرچه زودتر این آکادمی تشکیل شود. وی گفت:شهرداری بندرعباس در لیگ برتر بسکتبال هم حضور دارد و تیم بسکتبال ما هم با هدایت اسطوره بسکتبال کشور رضا هنگام پور موقق شد در اولین سال حضورش در لیگ برتر ستاره مسابقات شناخته شود و این حرف من نیست زیرا رئیس فدرااسیون خودش شخصا با بنده تماس گرفت و از عملکرد خوب تیم بسکتبال شهرداری سخن گفت. 
محسنی بیان داشت:  از خوبی های  تیم بسکتبال شهرداری حضور بازیکنان و کادر بومی در آن است که این بازیکنان و کادر در نخستین حضور خود در لیگ برتر بسکتبال واقعا خوش درخشیدند. وی در ارتباط با ادامه همکاری با رضا هنگام پورسرمربی تیم بسکتبال شهرداری بندرعباس گفت: یک فصل دیگر با این مربی با دانش که تیم شهرداری بندرعباس را از لیگ دسنه دوم به لیگ برتر آورد قرارداد بستیم وامیدواریم که این فصل هم تیم شهرداری جز تیم های صعود کننده به مرحله پایانی لیگ برتر باشد. 
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس اظهار داشت: در کنار این تیم های شهرداری بندرعباس حامی سایر رشته های ورزشی چه به صورت گروهی و انقرادی بوده است و تا جای که توانسته است از ورزش و ورزشکاران استان حمایت کرده است و این کار نشان از ورزشی بودن شهردارد و خود اعضای شورای شهر و سایر کارکنان شهرداری و سازمان فرهنگی ورزشی دارد. 
وی در پاسخ به این سوال که آیا شهرداری به تنهایی باید جور ورزش را بکشد گفت:  خواسته مردم در امر ورزش به حق می باشد  و من هم قبول می کنم که به حق است  ولی بعضی از مواقع باید برای هزینه کردن در ورزش در جبهه های مختلف جنگید و شهرداری به تنهایی نمی تواند پاسخگو مطالبات ورزشی ورزشکاران باشد پس نیازاست که  صنایع بزرگ استان هم به کمک ورزش بیایند و شانه خالی نکند زیرا ورزش یک مطالبه اجتماعی و یک امر واجب برای ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه است. الیاس محسنی گفت: اگر همه ما در کنار هم باشیم می توانیم موفقیت های بیشتری کسب کنیم.استان هرمزگان سرشار از استعدادهای ورزشی است و با در کنار هم بودن می توان به موفقیت های بیشتری دست یافت .
وی اظهار داشت : ما در ورزش های آبی ساحلی ظرفیت های خیلی خوبی داریم و با دستور شهردار در این  ورزش ها هم ورود کرده ایم زیرا  با ورود  به این ورزش ها علاوه برمعرفی استانمان به کشور می توانیم در جذب توریست های ورزشی هم موفق باشیم .
 
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس گفت: همیشه بر این باور بوده ام که همیشه کسی که مخالف من حرف می زند دشمن من نیست بلکه شاید مثل من فکر نمی کند پس باید بیایم سر یک میز بنشینیم و برای موفقیت استانمان به خوبی تصمیم بگیریم نه این که از راه دور ناامیدی ایجاد کنیم و بگویم موفق نخواهیم شد.وی بیان داشت: استان ما پول و امکانات کافی را دارد اما بعضی مواقع سوءتفاهم ها اجازه نمی دهد که به موفقیت لازم دست پیدا کنیم وبا کنار گذاشتن این سوءتفاهم ها می توانم به رشد و ترقی جوانان استانمان کمک کنیم. متاسفانه همه دنبال نقطه ضعف هم دیگر هستیم و تا زمانی کا این گونه باشد یقینا موفق نخواهیم بود. 
الیاس محسنی در مورد ورزش محلات هم گفت: یکی از وظایف سازمان فرهنگی ورزشی ورزش محلات است که در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته است و ما 56 زمین چمن مصنوعی در محلات داریم با حسن نیتی که شهردار دارند  این زمین ها به صورت رایگان به خود اهالی و شورای مساجد محلات واگذار شده است. وی اظهار داشت : هزینه تعویض یک چمن مصنوعی برای شهرداری حدود  ۴۰۰ میلیون تومان است اما با این وجود اختیار زمین های محلات را هئیت مدیره ای کرده ایم تا جوانان محلات با دغدغه کمتر از آن ها بهره ببرند. 
محسنی  رئیس سازمان  فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری بندرعباس گفت: در هئیت مدیره زمین های ورزشی محلات هم پایگاه بسیج و هم نخبگان محلات در کنار هم قرار گرفته اند که با این کار ساماندهی بسیار خوبی صورت گرفته است و مشکلات گذشته را در محلات نداریم. 
 
وی بیان داشت: برگزاری لیگ و المپیادهای فرهنگی و ورزشی در  محلات کار بزرگی است که از سوی سازمان فرهنگی ورزشی صورت گرفته است ودر طول سال وبه مناسبت های مختلف جشنواره های ورزشی و فرهنگی برای توسعه ورزش همگانی در محلات با همکاری اداره ورزش و جوانان شهرستان بندرعباس و برخی از ادارات دیگر برگزار می شود که انصافا امین رئیسی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بندرعباس در جهت برگزاری همه جشنواره ها و المپادها در کنار مجموعه شهرداری و سازمان فرهنگی ورزشی بوده است . 
رئیس سازمان  فرهنگی ،اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس اظهار داشت : بخش دیگری از فعالیت های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس برای بانوان شهرستان بندرعباس است که برای فعالیت های ورزشی و فرهنگی بانوان با همکاری شهرداران نواحی در دو پارک سطح شهر امکانات ورزشی فراهم شده است و بانوان ما بدون هیچ دغدغه ای به فعالیت های روزانه ورزشی خود می پردازند. 
وی گفت : به دنبال آن هستیم که تعداد پارک بانوان را افزایش دهیم تا بتوانیم کل ورزش محلات سطح شهر بندرعباس را پوشش داده باشیم البته به دنبال سازکارهای هستیم که بانوان هم بتوانند ازفصاهای چمن های مصنوعی سطح شهر هم برای ورزش کردن بهره کافی را ببرند.
 الیاس محسنی در پاسخ به این سوال که آیا تشکیل مدرسه فوتبال بانوان شهرداری صحت دارد یا خیر گفت:   مدرسه فوتبال بانوان  در رده جوانان ثبت شده است و حتی این تیم برای شرکت در مسابقات کشوری ثبت نام و به دنبال میزبانی این مسابقات هم بودیم  وبرای موفق شدن این تیم  خانم کلثوم  دارا رابه عنوان مربی  جذب کردیم و حتی البسه خریداری شد ولی متاسفانه کرونا همه  برنامه های این مسابقات را فعلا برهم زده است. البته قرار است یک تیم فوتبال بزرگسالان هم برای بانوان تشکیل دهیم و به دنبال مجوزها و برنامه های فدراسیون فوتبال هستیم. 
الیاس محسنی در خصوص مشکلات مالی تیم های ورزشی و بدهی شهرداری به بازیکنان و عوامل تیم ها هم گفت: این طبیعت کار است و مشکلات مالی در تمامی باشگاه های کشور وجود دارد اما با مدیریتی که صورت گرفته است این فصل در پرداخت  مطالبات بازیکنان و کادر فوتبال و بسکتبال بسیار موفق عمل کردیم و  برای تیم حدود ۵۰ تا۶۰ درصد پرداختی  داشته ایم وبرای   بسکتبال هم  ۴۵ تا۵۰ درصد مطالبات بازیکنان و کادر  پرداخت شده است. 
رئیس سازمان  فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری بندرعباس اظهار داشت: مثل گذشته کانون هواداران  باشگاه تشکیل شده است و این کانون توانسته است خیلی به ما کمک کند و برای فصل جدید مسابقات فوتبال و بسکتبال برای این کانوان و هوادران خوب شهرستان بندرعباس برنامه های زیادی داریم. 
الیاس محسنی در باره ساخت زمین ساحلی سورو هم گفت: این زمین تقریبا آماده است و تنها زمین  والیبالش کمی مشکل دارد. وی بیان داشت: مجتمع ساحلی سورو و مجتمع ساحلی غدیر  زیر ساخت های ورزشی استان هستند که توسط شهرداری ساخته شده است و با تعاملی که شهرداری با سایر ادارات دارد همه این ادارات و هیات های مختلف وقتی مسابقاتی داشته باشند از این زیر ساخت ها استفاده می کنند پس ما هم انتظار داریم که سایر ادارات و ارگان ها هم امکانات ورزشی خودشان را در موقع لزوم در اختیار شهرداری قرار دهند. 
الیاس محسنی از  برگزاری کارگاه تخصصی اصول حرفه‌ای تمرین و بدن‌سازی در ورزش با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس، هیات ورزش‌های همگانی استان هرمزگان، هیات بسکتبال هرمزگان و اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان  خبر داد و گفت: یکی از روش‌های دستیابی به سلامت جامعه، انجام فعالیت‌های بدنی است و این امر محقق نمی‌شود مگر این که اصول حرفه‌ای تمرین و بدن‌سازی در ورزش را رعایت کنیم.
الیاس محسنی افزود: توجه به اصول صحیح و حرفه‌ای تمرین در ورزش امری ضروری به شمار می‌رود و پیش‌نیاز آغاز هر ورزشی به شمار می‌رود و با توجه به این مهم با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس کارگاه تخصصی اصول حرفه‌ای تمرین و بدن‌سازی در ورزش برای علاقه مندان برگزار شد.
وی در بخش دیگری به فعالیت های فرهنگی سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری هم اشاره کرد و گفت : رسالت سازمان ما علاوه بر کارهای ورزشی خدمات فرهنگی و اجتماعی هم می باشد که یکی از کارهای فرهنگی ما در ماه مبارک رمضان صورت گرفت و در این ماه با توجه به شیوع ویروس کرونا با برنامه ریزی که انجام شد اجرای تبلیغات آغاز ماه مبارک رمضان ، برنامه قرآنی نسیم همدلی شش وتلاوت مجازی ، روزشمار و دعای روزانه ماه مبارک رمضان ، تبلیغات محیطی ایام لیالی قدر و شهادت حضرت علی (ع) ، تبلیغات محیطی اهدای خون در شب های قدر ، ویژه برنامه ورزشی زنگ تفریح و کودک خلاق با رویکرد ورزش در خانه و انتشار مجازی پوسترو نماهنگ تغزیه سالم و ناسالم ، مشارکت در طرح ملی اطعام مهدوی ، تبلیغات محیطی وفات حضرت خدیجه (س) و ولادت امام حسن مجتبی(ع) داشتیم. 
محسنی  بیان داشت:  به مناسبت شب قدر و با حضور کارکنان و تعدادی از بازیکنان باشگاه  در مرکز انتقال خون بندرعباس خون حاضر شدیم و خون  اهدا کردیم . 
رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس ضمن تقدیر و تشکر از کارکنان و پرستاران انتقال خون گفت : اهدای خون علاوه بر اجر معنوی، نشاط ویژه‌ای بخاطر کمک به همنوع به اهدا کننده، می بخشد.
الیاس محسنی بیان داشت : اهدای خون از جمله فعالیت هایی است که می تواند فرهنگ از خودگذشتگی را  در بین شهروندان تقویت کند و  با اهدای خون کمک ارزشمندی به بیمارانی که به خون  نیازمند هستند می شود.وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و کمبود خون، کارکنان سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس همواره در راه خدمت به شهروندان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌ورزند و با این اقدام شایسته، سعی کردن کمی از دینِ خود را ادا نمایند.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس از اجرای ویژه‌برنامه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در دهه مبارک فجر سال گذشته در نقاط مختلف بندرعباس هم  خبر داد و گفت:  عطرافشانی گلزار شهدا، تبلیغات گسترده محیطی به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر، برپایی ایستگاه غربالگری سلامت، برگزاری مسابقه نقد کتاب ،برگزاری ۱۰ جشن در ۱۰ محله شهر بندرعباس، برگزاری مسابقه نقاشی ویژه نونهالان و کودکان در مهدهای کودک و دبستان با موضوع زیبایی های انقلاب ،برگزاری  نمایشگاه عکس و اسناد انقلاب در نگارخانه ی خیابانی سازمان ،برگزاری مسابقات جهله کشی ویژه بانوان و کَندِرکشی ویژه آقایان، برگزاری مسابقات کارکنان ،حضور راویان انقلاب در مهدهای کودک و دبستان ها همراه با مسابقه ویژه کودکان، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی با همکاری مدیریت شهر خلاق شهرداری در محل برگزاری جشن های انقلاب، برگزاری کارگاه های آموزشی رایگان در محلات ویژه خانواده ها از جمله اقدامات سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس در دهه مبارک فجر سال گذشته
 بود.
الیاس محسنی رئیس سازمان  فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس در پایان  ضمن تشکر از شهردار، اعضای شورای شهر بندرعباس، شهرداران نواحی بندرعباس و کارکنان پرتلاش مجموعه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری  گفت: برای موفقیت در ورزش و کارهای فرهنگی و اجتماعی  شهرستان بندرعباس همه باید پای کار بیانند و تنها از شهرداری توقع نداشته باشند ولی متاسفانه برخی ادارات و ارگان ها موقع کار و هزینه کردن که می رسد خودشان را عقب می کشند و شعار می دهند که یکی از وظایف شهرداری و سازمان فرهنگی، اجتماعی و  ورزشی شهرداری  ایجاد شور و نشاط اجتماعی است که بنده در پاسخ آن ها می گویم همه ما وظیفه داریم برای رشد وترقی جوانان شهرمان پای کار باشیم و هیچ بهانه ای قابل قبول نیست. 

دیدگاه ها (0)
img