12

مهر

1403


سلامت

17 شهریور 1399 16:19 0 کامنت

مدیر‌کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه امسال به‌دلیل افزایش رعایت مردم احساس می‌‌کنیم نیاز مردم به واکسن آنفلوانزا کاهش یابد، قیمت «واکسن آنفلوآنزا» را اعلام کرد.

به گزارش صبح ساحل، سید حیدر محمدی، مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو اظهار کرد: سال گذشته کل مصرف واکسن آنفلوانزا یک میلیون و 800 هزار مورد بوده است که این تعداد امسال برای گروه‌‌های پرخطر به 2.5 میلیون دوز و برای سایر گروه‌‌ها حدوداً 10 میلیون رسیده است به همین دلیل نگرانی خاصی در این زمینه نداریم البته مشکل تأمین ارز را داریم. وی ادامه داد: قیمت واکسن آنفلوانزا برای گروه‌‌های پرخطر که با ارز دولتی وارد می‌‌شود حدوداً بین 40 تا 50 هزار تومان است و قیمت واکسنی که با ارز نیمایی وارد خواهد شد متعاقباً اعلام خواهد شد.

محمدی تصریح کرد: به‌دلیل افزایش رعایت مردم احساس می‌‌کنیم نیاز مردم به واکسن آنفلوانزا کاهش یابد و نیاز نیست که همه افراد واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند و تنها گروه‌‌های پرخطر باید از آن استفاده کنند.

به گزارش صبح ساحل، کیانوش جهانپور در 15 شهریور ماه در خصوص واکسن آنفلوآنزا گفت: همکاران شبکه بهداشتی کشور سال گذشته، ۲۵۰ هزار دوز واکسن دریافت کردند که امسال با افزایش ۱۰ برابری توزیع واکسن در شبکه های بهداشت، دو میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن برای گروه‌ های در معرض خطر و پرخطر یعنی واکسیناسیون مادران باردار و بیماران خاص توزیع می شود و این گروه از جمعیت، رایگان واکسینه خواهند شد. رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: همچنین برای سایر گروه‌ ها و افراد نیز بالغ بر ۸.۵ میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا در نظر گرفته‌ شده که اواخر شهریور در شبکه توزیع دارویی و داروخانه ها توزیع شده و در قبال هر کد ملی یک دوز واکسن قابل تحویل خواهد بود.

دیدگاه ها (0)
img