اگر مثل بحرین و امارات کوتاه می آمدیم ظرف چند ساعت با اسرائیل توافق کرده بودیم



دبیر اول کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین گفت که امارات و بحرین در توافقشان برای عادی‌سازی‌ روابط با اسرائیل، مسائل قدس و آوارگان را در نظر نگرفته و از ۳۳ درصد از کرانه باختری کوتاه آمدند.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از خبرگزاری فلسطینی وفا، صائب عریقات، دبیر اول کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در توئیت‌هایی نوشت، اگر آنچه را که امارات و بحرین در توافق‌های عادی‌سازی پذیرفتند، ما هم قبول می‌کردیم، ظرف چند ساعت با اسرائیل توافق امضا می‌کردیم.

عریقات گفت که آنها (ابوظبی و منامه) قدس و آوارگان را ساقط کرده و از ۳۳ درصد از کرانه باختری کوتاه آمدند.

وی در پاسخ به فعالانی در توییتر که از سال‌ها مذاکره فلسطین با اسرائیل انتقاد کرده بودند، گفت: من نپذیرفتم که قدس و از جمله مسجد الاقصی و کلیسای قیامت "پایتخت اسرائیل" باشد.

عریقات که سال‌های طولانی اداره پرونده مذاکره با اسرائیل را برعهده داشت ادامه داد: من نپذیرفتم که از حق بازگشت آوارگان یا ۳۳ درصد از کرانه باختری کوتاه بیایم یا إعمال "حاکمیت" اسرائیل را بپذیرم.

عریقات خاطرنشان کرد: اگر آنچه را که امارات و بحرین پذیرفته بودند، من می‌پذیرفتم، یقیناً در کمتر از ۳۰ ساعت توافقی را با اسرائیل امضا می‌کردم.

دبیر اول کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش گفت که توافق عادی سازی "حاکمیت" اسرائیل بر مسجد الاقصی را به" رسمیت "می‌شناسد، چراکه در آن آمده است تمام مسلمانان که با صلح می‌آیند، از سفر و نماز آنها در مسجد الاقصی استقبال می‌شود.

وی در پاسخ به کسانی که این توافق را تصمیمی حاکمیتی برای امارات به حساب آورده‌اند، گفت: آیا به رسمیت شناختن قدس شرقی به عنوان "پایتخت" اسرائیل والحاق ۳۳ درصد از کرانه باختری، اینکه اراضی از رود اردن تا دریای مدیترانه اراضی تاریخی ملت یهود به حساب آورده شود و "حاکمیت " به دست اسرائیل باشد و حق بازگشت آوارگان ملغی گردد، آیا این تصمیمی حاکمیتی است؟

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها