12

مهر

1403


اجتماعی

05 مهر 1399 09:13 0 کامنت

مدتی است  که  بدون درد و رنج  به خواب می‌رود و مانند دختران هم‌سن‌وسالش به‌راحتی  بازی می‌کند و با اعتمادبه‌نفس می‌خندد و خود را آماده دومین جراحی پروتز استخوان فک می‌کند.12 ساله است و پر از امید و آرزوهای زیبا رؤیاهای که بعد از بهبودی از سرطان در او قوت گرفته است، رویای پزشک شدن ...او در حال حاضر  برای شکست شاخ سرطان  می‌جنگد. معصومه دختری اهل  بندرعباس است که  8 سالی  درگیر سرطان استخوان است و با مصرف داروهای رنگارنگ  زندگی می‌کند  اما چند ماهی است که حالش بهبود یافته است.وی  به علت عوارض بیماری روی صورتش کمتر می‌خندید تا اینکه مدتی است  با همت موسسه خیریه محک و جراحی پروتز استخوان فک ،حالا لبخند امید در چهره‌اش نقش می بندد.معصومه در این روزهای کرونایی با حمایت‌های غیرحضوری محک، مانند دوران درمانش در قرنطینه است و اعضای خانواده‌ هم با رعایت کامل مسائل بهداشتی برای حفظ سلامتی‌ او تلاش می‌کنند. همچنین روانشناسان محک با ارسال فایل‌های کاردستی و سرگرمی، این دختر را در گذراندن این روزهای سخت در خانه تنها نمی‌گذارند.


 توده سرطانی در فک


مادر است و طاقت  رنج فرزندش  را ندارد و درد می‌کشد ،جوان است اما موهایش سفید شده  و چین‌ و چروک‌های زیادی صورتش را در برگرفته است، از روزهای می‌گوید که فهمید دخترش سرطان دارد انگار دنیا  جلوی چشمانش تیره‌وتار شد، باورکردنی نبود و تا مدت‌ها اشک ریخت و دعا کرد ، معصومه درد داشت او نمی‌توانست کاری برایش انجام دهد و...

وی می گوید: یک مردادماه سال 91 بود و معصومه 4 ساله بود  که فهمیدم جگر گوشه ام دچار سرطان شده است ،15 روز بعد از طریق آزمایشهای مختلف ، پزشک معالج تشخیص داد  توده سرطانی در فک دخترم قرار دارد.


 گذشت روزهای سخت


زن جوان  می‌گوید : « من و همسرم روزها و شب‌های سختی را پشت سر گذاشتیم تا اینکه در دی ماه 91 با موسسه خیریه محک(حمایت از کودکان سرطانی) آشنا شدیم و با کمک این موسسه امروز دخترم بهبودیافته و خوشبختانه قطع درمان شده و درمان سرطان او به دلیل کنترل و عدم برگشت بیماری به پایان رسیده است».

وی این را هم می‌افزاید که در حال حاضر پیگیر رفع عوارض بیماری معصومه هستند   و همچنین روان‌شناسان و مددکاران اجتماعی محک با آن‌ها در تماس هستند و هزینه عمل‌ها، رفت‌وآمد و امکان اقامت در تهران را برای دوران نقاهت پس از عمل تأمین می‌کنند.

مادر معصومه  با خوشحالی ادامه می‌دهد: «معصومه بعد از عمل پروتز فک صورتش بسیار خوشحال است. روحیه بهتری دارد و درباره آرزوهایش صحبت می‌کند. او در تحصیل نیز موفق‌تر از قبل شده و این برای خانواده ما بسیار امیدوارکننده است.»


 7 هزار  کودک مبتلابه سرطان تحت حمایت محک


ارائه خدمات حمایتی به کودکان مبتلا به سرطان در سراسر کشور توسط محک از

آغاز بیماری تا قطع درمان و حتی پس از بهبودی به‌منظور افزایش کیفیت زندگی فرزندان و کاهش عوارض دیررس بیماری باز هم ادامه دارد و معصومه و خانواده‌اش نیز مانند 7 هزار  کودک مبتلابه سرطان تحت حمایت محک که در مرحله قطع درمان بیماری‌شان قرار دارند از خدماتی چون روانشناسی و مشاوره به‌منظور ارتقا کیفیت زندگی‌‌شان بهره‌مند می‌شوند.


 دومین عمل پروتز استخوان فک معصومه به‌زودی


محک همواره تلاش می‌کند درمان فرزندانش در شهرهای نزدیک به محل سکونتشان انجام شود تا خانواده‌ها دغدغه سفر به تهران و دوری از محل زندگی‌شان را نداشته باشند. این روزها برخی از مراحل درمان معصومه هم برای دسترسی راحت‌تر به تجهیزات و امکانات پزشکی در شهرهای بندرعباس، شیراز و اصفهان انجام می‌شود.

محک در تمام این مراحل و در شهرهای مختلف همراه معصومه است و خدمات درمانی و حمایتی این مؤسسه از طریق مددکار اجتماعی داوطلب در اختیار او و خانواده‌اش قرار می‌گیرد.تا جایی که در روزهای سخت شیوع ویروس کرونا دومین عمل پروتز استخوان فک معصومه به‌زودی انجام خواهد شد.

دیدگاه ها (0)
img