13

مهر

1403


اقتصادی

12 مهر 1399 18:04 0 کامنت

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی هرمزگان گفت: ۵۱ هزار و ۷۷۱ تن انواع محموله دام و فرآورده‌های خام دامی با نظارت بهداشتی دامپزشکی استان دریک سال گذشته (از ابتدای مهر ۹۸ تا مهر۹۹ ) به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش صبح ساحل، دکتر کامبیز امجدی گلپایگانی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دامپزشکی افزود: این محموله‌ها بیشتر شامل ماهی و میگو، آبزیان حرام گوشت از جمله خرچنگ، ماهی یال اسبی، صدف و مارماهی و همچنین اجزای حرام حیوانات حلال گوشت بوده است.

وی بیان داشت: محموله‌های صادراتی یادشده به کشورهای چین، روسیه، ویتنام، امارات، هنگ کنگ، مالزی و عمان بارگیری شده است.

معاون سلامت دامپزشکی هرمزگان اظهارداشت: بیش از ۹۰ درصد کالای مرتبط با دامپزشکی از مبادی استان به چین صادرشده است.

امجدی گلپایگانی یادآورشد: همچنین در این مدت ۲۶۱ هزار و ۱۴ تن محموله‌ خام دامی با نظارت دامپزشکی وارد استان شده است.

وی ادامه داد: میزان محموله‌های ترانزیتی خام دامی نیز درسال زراعی دامپزشکی ۴۶ هزار و ۳۴ تن بوده که بیشتر به کشورهای ترکمنستان و افغانستان ترانزیت شده است.

واکسیناسیون بیش از ۲ میلیون دام علیه بیماری‌های واگیر و انگلی

معاون سلامت دامپزشکی هرمزگان گفت: در این مدت ۲ میلیون و ۲۴۴ هزار و ۳۲۳ راس دام در استان علیه بیماری‌های مشترک واگیر و انگلی واکسینه شدند.

امجدی ادامه داد: دراین مدت ۲۶۶ هزار و ۷۵۱ مترمربع جایگاه دام و همچنین  ۱۰۲ هزار و ۱۶۷ راس دام سمپاشی شده است.

وی یادآورشد: ناظران بهداشتی دامپزشکی هرمزگان همچنین از مهر سال گذشته تاکنون بیش از ۱۷ هزار و ۹۶۱ مورد از مراکز فراوری، بسته بندی، کارخانجات و اسکله‌های صیادی استان بازدید داشتند.

این مسوول با اشاره به کشتار دام و طیور در استان افزود: در این مدت ۶۱ هزار و ۷۷۵ راس دام شامل ۲۱ هزار و ۶۳۳ راس گوسفند، ۳۰ هزار و ۸۹۷ راس بز، هشت هزار و ۳۵۸ راس گاو و ۸۸۷ نفر شتر و همچنین ۱۷ میلیون و ۴۷ هزار قطعه طیور کشتار شده است.

دیدگاه ها (0)
img