12

مهر

1403


حوادث

26 بهمن 1390 11:08 0 کامنت

صبح ساحل، حوادث _ مدیر کل  حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: یك شناور متعلق به این اداره موفق شد 9نفر از سرنشینان یك یدك كش را كه بخاطر حریق در موتور خانه آن، خود را به درون دریا انداخته بودند، از مرگ حتمی نجات بدهد.   

 به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان مجید وفادار  افزود:ساعت 15هفته گذشته شناور حرا متعلق به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قشم به ناخدایی عبدالرحمان سرودی كه در آن حوالی با یك گروه مستند ساز در حال گشت زنی بود، با مشاهده دود آتش یدكش به سمت آن حركت كرده و به رغم تلاطم شدید دریا با مهارت ناخدا به یدك كش نزدیك شده و در ابتدا با كپسول اطفاء حریق و پمپ آب تلاش می شود آتش یدكش كش خاموش شود. وی ادامه داد: این یدك كش به نام یدك فدك 150كه از دوبی به سمت بندرعباس در حركت بوده در موقعیت 20مایلی شهر قشم از درون موتورخانه دچار حریق شده و با گسترش آتش 9نفر از ملوانان این یدك كش مجبور به پریدن به داخل دریا می شوند.

وفادار با اشاره به اینكه این تلاش ناموفق بوده و با افزایش شعله های آتش در یدك كش، ملوان های آن خود را به درون دریا پرت كرده بودند، یادآور شد: در این زمان گروه غواصی اداره حفاظت محیط زیست قشم با تلاش و شجاعت فراوان اقدام به نجات 9تن از ملوانان گرفتار در دریای مواج خلیج فارس می كند.

وی تصریح كرد: تمامی سرنشینان یدك كش حادثه دیده در سلامت كامل در اسكه بهمن قشم پیاده شدند و از اقدام ناخدا و ملوانان شناور حرا و بخصوص گرو مستند ساز تقدیر و تشكر كردند. به گفته وفادار این حادثه بار دیگر بر لزوم استقرار گروه نجات تخصصی در آب های خلیج فارس و دریای عمان تاكید می كند.

دیدگاه ها (0)
img