اجرایی شدن طرح مسکن ملی در کیش



سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری از اجرای طرح مسکن ملی در کیش برای خانه دارشدن، کارمندان، خبرنگاران و اقشار متوسط جزیره کیش خبرداد.

  

به گزارش صبح ساحل، ناصر آخوندي در گفتگوي خبري، به جهش قابل توجه قيمت خريد و فروش  مسكن در يك سال گذشته در کشور اشاره كرد و گفت: منطقه آزاد کیش  نيز متاثر از تحولات اقتصادي كشور است.

وي افزود: فاكتورهاي تاثيرگذار در قيمت مسكن در جزيره كيش بین ۳۰ تا ۳۵ درصد بالاتر از كشور است.
سرپرست معاونت اقتصادي و سرمايه گذاري با اشاره به بافت فرسوده كيش، گفت: طرح جامع نوسازي بافت فرسوده كيش توسط مشاور طرح آماده شده است و اميدواريم به زودي عملياتي شود.
ناصر آخوندي گفت: سازمان منطقه آزاد كيش براساس برنامه ريزي هاي انجام شده برای بومیان جزيره كيش زمین و پروانه ساخت با نرخ مصوب برای ساخت مسکن مناسب با بیش از ۷۰ تا 90 متر در نظر گرفته است.
وي گفت: تفاهم نامه اي بين دبيرخانه مناطق آزاد و وزارت مسكن و شهرسازي امضا شده است تا در مرحله اول براي بوميان و اقشار متوسط جزيره كيش مسكن ملي ساخته شود.
وي با اشاره به نهايي شدن اين طرح گفت: زمين ها، تراكم ساخت و تعداد واحدهاي پيش بيني شده در اين طرح مشخص شده است و براساس شرايط مسكن ملي به اقشار مختلف واگذار خواهد شد.
سرپرست معاونت اقتصادي و سرمايه گذاري گفت: كارمندان، خبرنگاران ، اقشار متوسط ، نهادها و ارگان ها درطرح واگذاري مسكن ملي قرار دارند.
آخوندي در خصوص ارزش گذاري مسكن دركيش، گفت: ارزش گذاري مسكن توسط كارشناس رسمي دادگستري تعيين مي شود و با افزايش و يا كاهش نرخ تورم و نرخ ارز و نقدينگي در كشور اين نرخ متغير است. 
وي گفت: براساس شاخص هاي اثرگذار بر قيمت مسكن و زمين در كشور ، افزايش نرخ در مناطق آزاد خيلي كمتر از ديگر مناطق كشور است.
آخوندي سهم سازمان منطقه آزاد كيش در قيمت مسكن را در حد 10 درصد بيان كرد و گفت: 90 درصد قيمت مسكن در كيش ناشي از قيمت مصالح و تجهيزات بكار رفته در ساختمان هاست.
ناصر آخوندي افزود: 85 درصد اقتصاد كيش وابسته به گردشگري است و برهمين اساس در كيش بيشتر بايد به ساخت هتلها و فضاهاي گردشگري توجه شود.
وي در خصوص تعداد دفاتر مشاور املاك در كيش گفت، گفت: براي اولين بار در سال 98 تعدادي نام نويسي شد و در حد 50 نفر نيز قبول شدند.
آخوندي با اشاره به تعداد زياد متقاضي دريافت مجوز مشاور املاك گفت: براساس برنامه ريزي ها با همكاري اتحاديه املاك در آينده نزديك فراخوان نام نويسي براي ارائه مجوز مشاور املاك خواهيم داشت.
سرپرست معاونت اقتصادي و سرمايه گذاري در خصوص نرخ كميسيون دفاتر مشاور املاك گفت: اصلاح نرخ كميسيون هاي دفاتر مشاور املاك و وديعه مسكن در دستور كار اين معاونت است.
 
منبع:صداوسیما
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها