استاندار هرمزگان:

ضرورت بهره‌برداری از بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس تا پایان امسال



استاندار هرمزگان گفت: بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس بنا به ضرورت و پیش بینی ها باید تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

به گزارش صبح ساحل و به نوشته‌ی ایرنا، فریدون همتی روز یکشنبه در جریان بازدید از این بیمارستان بر برنامه ریزی زمان بندی شده برای تکمیل وبهره برداری آن تاکید کرد و اظهارداشت: این بیمارستان یکی از مصوبات سفر رییس جمهوری به هرمزگان بوده که برای سرعت دادن به آن باید به صورت هفتگی گزارش گیری شود.

وی ادامه داد: برای تامین منابع مالی پروژه بسیار مهم و بزرگ بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس، پیش‌بینی‌های لازم انجام شده و تاکنون ۳۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح جذب شده و هم اکنون با تامین نیروی انسانی مورد نیاز توسط پیمانکار، مراحل اجرایی و فنی احداث این پروژه به طور شبانه روزی در حال انجام است.

استاندار هرمزگان اظهار امیدواری کرد: باتوکل به خدا و استفاده از روحیه ریسک پذری و بسیج همه امکانات و منابع ونیروی انسانی و تشکیل کارگروه به منظور پیگیری این طرح، ساخت این بیمارستان تا پایان امسال به اتمام برسد.

همتی گفت: دانشگاه علوم پزشکی باید منظم برنامه ریزی کند که با تکمیل پروژه بیمارستان نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز آن هم در دستورکار باشد تا بتوانیم به صورت کامل این طرح که یکی از کارهای بزرگ در استان هرمزگان است، افتتاح کنیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر با حمایت های دولت طرح های خوبی در بخش بهداشت و درمان هرمزگان در حال اجرا است که از جمله آنها می توان به بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس ، بیمارستان ستاره خلیج فارس، بیمارستان دوم میناب و پروژه توسعه بیمارستان کودکان اشاره کرد.

وی افزود: با توجه به هدف گذاری صورت گرفته جهت ایجاد هزار و ۷۰۰ تخت بیمارستانی جدید در استان با احداث بیمارستان های جدید و توسعه بیمارستان های موجود، این مهم در آینده ای نزدیک محقق می شود.

 احداث بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی در بندرعباس از پروژه‌های مصوب سفر ریاست جمهوری و دولت به استان در سال ۹۶ است که در سال‌های ۹۷ و ۹۸ منابع اعتباری خوبی نیز به این طرح اختصاص یافته است.

استان هرمزگان دارای ۱۷ بیمارستان دولتی با یک هزار و ۱۵۰ تخت فعال است که طبق گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی، این استان با کمبود یک هزار تخت بیمارستانی مواجه است.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها