هر کیلوگرم تخم مرغ ۱۲ هزار تومان/ تولیدکنندگان نرخ‌های مصوب مرغ و تخم مرغ را رعایت کنند



رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که اخیرا نرخ مصوب هر کیلوگرم تخم مرغ ۱۲ هزار تومان و هر کیلو مرغ زنده حداکثر ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان درب مرغداری‌ها ابلاغ شده است.

به گزارش صبح ساحل، "عباس تابش"، رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در 12 آبان ماه گفت:درباره بحث نهاده‌ها مقرر شده که دستگاه‌های امنیتی و وزارت جهاد کشاورزی راسا برخورد کنند و لذا اگر بتوانیم بحث عرضه خارج از شبکه نهاده‌ها را کنترل کنیم، این قول را به همه تولید کنندگان می‌دهیم که ۱۰۰ درصد نیاز نهاده‌ها را در اختیارشان قرار دهیم.

تابش اضافه کرد: با توجه به اخبار خوبی که مبنی بر بهبود ترخیص نهاده‌های دامی منتشر شده انتظار بر این است که هم تخم مرغ و مرغ از درب مرغداری‌ها به قیمت مصوب فاکتور شود. بنابراین انتظار داریم از این پس تولید کنندگان هر کیلو تخم مرغ را با قیمت مصوب هر کیلو ۱۲ هزار تومان و هر کیلو مرغ زنده را حداکثر به قیمت ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان عرضه کنند و شاغلان در حوزه اصناف نیز با سود معقول این کالاها را به مصرف کننده نهایی عرضه کنند.

وی افزود: با توجه به ورود دستگاه‌های امنیتی و جهاد کشاورزی به موضوع نهاده‌های دامی امیدواریم بتوانیم عرضه خارج از شبکه نهاده را کنترل کنیم و این قول را به تولید کنندگان می‌دهیم که به زودی ۱۰۰ درصد نیازشان به نهاده‌ها را در اختیارشان قرار می‌دهیم.

گفتنی است در 10 آبان ماه، "حبیب اسداله نژاد"، نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه بازار نهاده‌های دامی تغییر محسوسی نداشته است، بیان کرد: با وجود ساماندهی سامانه بازارگاه نهاده‌های دامی، انتظار می‌رود که ۱۰۰ درصد ذرت و سویا با نرخ مصوب در اختیار مرغداران قرار گیرد و در این صورت احتمال کاهش قیمت مرغ وجود دارد. وی نرخ کنونی هر کیلو ذرت را ۳ هزار و ۵۰۰ تومان و کنجاله سویا را بالای ۱۴ هزار تومان اعلام کرد. اسداله نژاد از افزایش قیمت جوجه یکروزه خبر داد و گفت: نرخ کنونی هر قطعه جوجه یکروزه ۲ هزار و ۷۰۰ تا ۲ هزار و ۸۰۰ تومان بوده که نسبت به روز‌های اخیر در بازار افزایش یافته است، اما همچنان با نرخ مصوب فاصله دارد. وی درباره آینده تولید مرغ گفت: اگر دولت نهاده‌های دامی مرغداران را تامین نکند، با بحران و چالش در تولید و قیمت مرغ در بازار روبرو خواهیم شد.

منبع: نود اقتصادی_ عصر ایران 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها