مدیرعامل اتحادیه مرغداران:

عرضه مرغ با نرخ مصوب قابل اجرا نیست



مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت:با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، عرضه مرغ با نرخ مصوب ۲۰هزار و ۴۰۰ تومان قابل اجرا نیست.

به گزارش صبح ساحل و به نوشته‌ی باشگاه خبرنگاران، محمد علی کمالی سروستانی مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری در نقاط مختلف از ۱۵ هزار و ۸۰۰ تا ۱۸ هزار تومان، مرغ آماده به طبخ درب کشتارگاه ۱۹ هزار و ۸۰ تا ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان و در خرده فروشی ۲۸ تا ۳۰ هزار تومان است.

وی افزود: اگر ۸۰ درصد ذرت و ۵۵ درصد کنجاله سویا با نرخ مصوب در اختیار مرغدار قرار گیرد، نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده ۱۶ هزار و ۸۰۰ تومان بوده که متاسفانه این امر تاکنون محقق نشده است.

کمالی سروستانی با اشاره به اینکه امکان عرضه مرغ با نرخ مصوب ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان در بازار وجود ندارد، بیان کرد: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، قیمت مصوب مرغ قابل اجرا نیست.

این مقام مسئول نرخ مصوب هر کیلو ذرت درب مرغداری با احتساب هزینه‌های حمل را یک هزار و ۸۰۰ تومان و کنجاله سویا را ۲ هزار و ۸۰۰ تا ۳ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون هر کیلو ذرت در بازار سیاه ۳ هزار و ۸۰۰ تا ۴ هزار تومان و کنجاله ۱۱ هزار و ۵۰۰ تا ۱۳ هزار تومان عرضه می‌شود که با نرخ مصوب اختلاف معناداری دارد.

کمالی سروستانی درباره آینده بازار مرغ بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی عرضه و تقاضا پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ نوسان چندانی نداشته باشد.

کمالی سروستانی ادامه داد: اگر تعزیرات به صورت دستوری مرغداران را مجبور به عرضه مرغ با نرخ مصوب کنند، مرغداران تمایلی به جوجه ریزی نخواهند داشت.

این مقام مسئول ظرفیت کارخانه‌های جوجه کشی نسبت به ماه‌های اخیر را مناسب اعلام‌کرد و گفت: بازار مرغ به نهاده‌های دامی‌بستگی دارد به طوریکه با تامین نهاده ها، بازار مرغ به تعادل می‌رسد، در غیر این صورت ملتهب می‌شود.

این درحالی است که  هفته‌ی گذشته، نایب رئیس انجمن مرغداران گوشتی قیمت مصوب هر کیلو مرغ زنده را ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان با احتساب ۱۰ درصد افزایش یا کاهش در اختیار استانداران و نرخ مصوب مرغ گرم را ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: اگر ۱۰۰ درصد نهاده‌های دامی با نرخ مصوب در اختیار مرغدار قرار گیرد، مرغ با نرخ  مصوب ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان توزیع می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها