تامین نشدن ارز، عامل اصلی رسوب کالا در بنادر هرمزگان



ناظر گمرکات هرمزگان گفت: تامین نشدن ارز مورد نیاز برای ترخیص کالا عامل اصلی رسوب کالا در بنادر این استان بوده که بتدریج در حال رفع شدن است.

به گزارش صبح ساحل و به نوشته‌ی ایرنا، ابوالفضل اکبرپور افزود: از سویی نمی‌توان به هر کالایی که وارد کشور می‌شود مجوز داد، اگر قرار است استاندارد حافظ سلامت و ایمنی مردم باشد، فرآیندهای ترخیص کالا باید به درستی اجرا شود.

وی ادامه داد: گمرک تا مجوزهای قانونی را کسب نکند نمی‌تواند اجازه ترخیص کالا را صادر کند، پس اگر کالایی شرایط ترخیص از گمرک را داشته باشد، بطورقطع انجام می‌شود.

اکبر پور ، گمرک را حامی تولیدکنندگان داخلی و بازرگانان واقعی دانست و ابراز داشت: سیاست و تلاش گمرک مبنی بر حمایت از تولیدکنندگان داخلی در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و حمایت از تولید ملی و تحقق شعار سال که جهش تولید است.

 

۳۵۰۰ تن روغن خوراکی در حال ارسال به کل کشور است

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۶ کشور نیز ۱۵ آبان با اشاره به پهلوگیری ۳۳ کشتی هزارتنی روغن خام خوراکی در بندرشهید رجایی، گفت: درحال حاضر حدود سه هزار و ۵۰۰تن روغن خوراکی در حال ارسال به کل کشور است.

به گفته مسعود دشوارگر، این محموله ۳۳هزارتنی، روغن خام از نوع سویا به عنوان مواد اولیه کارخانجات روغن در این بندرگاه تجاری  در بندرشهید رجایی پهلو گرفته است و تخلیه آن تا سه روز آینده ادامه دارد.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود روغن در برخی از نقاط کشور روزانه به طور میانگین ۱۰۰ دستگاه تانکر حمل روغن نباتی به ترمینال  فرآورده‌های روغنی ایران مراجعه و پس از بارگیری، محموله‌های روغن برای کارخانه‌های سراسر کشور فرستاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۶ کشور بیان داشت: افزون بر این کشتی در مخازن بندرشهید رجایی نیز انواع روغن خام خوراکی ذخیره شده است.

دشوارگر با بیان این‌که به جز روغن خوراکی کالاهای دیگری مانند برنج بارگیری می‌شود، عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۸ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در بندرشهید رجایی تخلیه شده و قرار است تا پایان سال ۲۰ کشتی حامل کالاهای اساسی وارد بندرشهید رجایی شود.

خوشبختانه با اقدام به موقع دستگاه قضایی کشتی مذکور با محوله ۴۲ هزار تنی روغن خام خوراکی در بندر شهید رجایی بندرعباس پهلوگیری کرده و با هماهنگی های انجام شده این کشتی به صورت کامل تخلیه و محموله روغن آن برای کارخانه‌های سراسر کشور فرستاده می‌شود.

عملیات تخلیه و بارگیری در بندرشهید رجایی به عنوان بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور در شرایط سخت تحریم اقتصادی و کرونا در جریان است، این بندر توان تخلیه و بارگیری انواع کالاهای فله‌ای و کانتینری دارد و بیش از ۶۰ درصد تخلیه و بارگیری کالا در این بندر انجام می‌شود.

رسوب کالا در بندرها به ویژه بندرشهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری ایران یکی از دغدغه‌های جدی دولت و واردکنندگان این کالاهاست لذا ضرورت سرعت ترخیص می‌تواند گره‌گشای هم شکسته شدن قیمت بازار و هم کاهش اثرات منفی در بازار تولید باشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها