12

مهر

1403


اقتصادی

20 آبان 1399 13:45 0 کامنت

مدیر کل شیلات هرمزگان از ارز آوری 36 میلیون دلاری صادرات آبزیان هرمزگان تا پایان شش ماهه نخست سال 99 نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبرداد و گفت: هرمزگان با تولید بیش از یک چهارم محصولات شیلاتی کشور سهم قابل توجهی در صادرات و ارز آوری از طریق محصولات شیلاتی دارد.

به گزارش صبح ساحل و به نقل از باشگاه خبرنگاران، "عبدالرسول دریایی"،مدیر کل شیلات هرمزگان با بیان اینکه شیلات هرمزگان با برخورداری از 25 درصد تولیدات شیلاتی کشور توانسته ارز آوری قابل توجهی داشته باشد، گفت: در استان هرمزگان 83 واحد شیلاتی در زمینه های عمل آوری ، فرآوری ، تولید کنسرو ، پودر ماهی و خوراک آبزیان مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: این 83  واحد شیلاتی با اشتغال بالغ بر 3 هزار و 160 نفر توانسته اند صادرات و ارز آوری قابل توجهی را به استان تخصیص دهند.

دریایی با بیان اینکه تا پایان شهریور ماه سال جاری بالغ بر 29 هزار تن آبزی صادر شده است،گفت: خوشبختانه این میزان از صادرات بالغ بر 36 میلیون و 600 هزار دلار ارز آوری داشته است. مدیر کل شیلات هرمزگان گفت: آبزیان صادر شده استان میگوی پرورشی، ماهی مرکب، ماهی خشک و غیره است. وی کشورهای حاشیه خلیج فارس،روسیه،اسپانیا، جنوب شرق آسیا و ... را از عمده مقاصد صادرات آبزیان شیلات هرمزگان خواند.

دیدگاه ها (0)
img