رئیس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان:

اولویت واگذاری اراضی پرورش میگو با مردم بومی است



رئیس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان گفت: طرح های جدید واگذاری اراضی پرورش میگو با فراخوان به جذب سرمایه گذار با اولویت واگذاری به مردم بومی است.

 

به گزارش صبح ساحل، علی باقرزاده همائی روز گذشته(۲۲ آبان ماه) در شورای اداری سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، در خصوص وضعیت مراکز تکثیر میگو اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۱۹ مرکز تکثیر میگو با ظرفیت عملیاتی تولید ۳ هزار و ۴۵۰ میلیون قطعه در حال بهره برداری است.

این مقام مسئول افزود: ۱۵ مرکز دیگر با ظرفیت عملیاتی تولید ۴ هزار و ۳۰۰ میلیون قطعه در حال احداث بوده و ۲۹ مرکز نیز صدور مجوز با ظرفیت عملیاتی تولید ۶ هزار و ۴۰۰ میلیون قطعه آن‌ها در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۹ هزار و ۵۶۱ هکتار از اراضی پرورش میگوی این استان واگذار شده است، عنوان کرد: ۱۰ هزار و۶۷۰ هکتار از اراضی مجوز آنها صادر شده است، ۱۳ هزار هکتار از اراضی نیز در اختیار شرکت شهرک‌ها است.

عالی ترین مقام وزارت جهادکشاورزی در استان هرمزگان ادامه داد: در حال حاضر ۸ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی پرورش میگو این استان آماده بهره برداری ، ۱۰ هزار و ۷۶۱ هکتار در حال احداث، ۲ هزار و ۶۹۷ هکتار اخذ مجوز شده و تکمیل پرونده درامور اراضی، ۷ هزار و ۹۷۳ هکتار در حال پیگیری استعلامات ، ۱۳ هزار هکتار واگذار شده و ۲ هزار هکتار در حال احداث می باشد.

باقرزاده همائی همچنین با اشاره به اینکه پیش بینی می شود ۲۳ هزار تن تولید میگوی پرورشی این استان در سال جاری باشد، خاطرنشان کرد: ۲۱ سایت با ۵ هزار و ۵۸۳ هکتار سطح زیرکشت ، ۴۲۸ مزرعه ، ۵ هزار و ۴۶۷ استخر ؛میگوی پرورشی استان هرمزگان در سالجاری را تولید می کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان با اشاره به اینکه اولویت ما، مردم منطقه بوده و زمین‌ها بایستی ساماندهی شود تا از توان مردمی بومی استفاده شود، تصریح کرد: طرح های جدید واگذاری اراضی پرورش میگو با فراخوان به جذب سرمایه گذار با اولویت واگذاری به مردم بومی است.

منبع:ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها