14

مهر

1403


حوادث

20 شهریور 1392 09:45 0 کامنت

صبح ساحل، حوادث _  راهدار 35 ساله سیرجانی  می گوید:"شغل راهداری، زمان و مکان نمی شناسد هر وقت حادثه ای رخ دهد باید بدون وقفه ای تامل، به سوی حادثه بشتابیم تا دیگران دچار حادثه نشوند"."یکی از خاطرات دوران خدمتم  که یادآوری اش بریم سخت است بر می گردد به چند سال قبل و در یک شب بارندگی".

 

 روح ا... محسن زاده در آن شب بارندگی مانند شب و روزهای سخت بارندگی و سیل و... که در جاده ها و معابر شهر  گشت زنی می زد تا از بروز حادثه ای جلوگیری کند،همسر باردار خود که زمان وضع حملش بود ترک کرد و به انجام وظیفه، دل به جاده زد  اما در وسط راه باخبر شد که همسرش حالش بد شده و توسط چند نفر از نزدیکانش به بیمارستان انتقال یافته است.

 

" زمانی که این خبر را شنیدم از نگرانی نمی دانستم چکار کنم چون در آن شب بارندگی انتقال خانمم به بیمارستان با مشکلاتی همراه بود، نمی توانستم با خودروی راهداری به شهر برگردم چون همکارانم  با این خودرو باید به وظیفه شان  عمل می کردند و مشغول گشت زنی شوند به همین خاطر با خودروهای عبوری خودم را به محل رساندم"

 

 این مرد جوان زمانی که به بیمارستان رسید همسرش وضع حمل کرده بود ... اما عمر کودکش خیلی کوتاه بود...

 

" اگر خودم در آن موقع منزل بودم و خانمم را به موقع به بیمارستان می رساندم شاید الان فرزندم زنده بود..." 

 

وی هم اکنون دارای پسری به نام محمد مسیح 5 ساله است و به شغلش افتخار می کند و می گوید:" کارما  پرمشغله است که فرد را روز و شب درگیر خود می کند اما بروز حوادث روزگار، مرا از این شغل خداپسندانه وخدمت به مردم منع نکرد و هرمواقعی  که بتوانم راهی را برای مردم کشورم باز کنم و در سیل و زلزله و ... همیار مردم آسیب پذیر باشم یکی از بهترین زمانهای عمرم هست.

 

  تجهيز راهها  واهميت ساخت و توسعه

 

وی در خصوص راه ها می گوید:"در مجمع جهانی از راه به عنوان سرمایه ملی عنوان می شود 2 تا 5 درصد هزینه سرمایه هر ساله درحفظ و نگهداری  راه ها،تعمیرات پل و... اختصاص می یابد، یافته هاي علمي و كارشناسي ثابت مي كند كه  نگهداري و تجهيز راهها اهميتي كمتر از ساخت و توسعه آنها ندارد ، از اين رو سزاوار است پيش از اجراي طرحهاي توسعه اي اين بخش به تامين بودجه نگهداري آنها بيانديشيم".

 

روح ا... محسن زاده، دارای مدرک فوق لیسانس عمران است او زمانی که مدرک لیسانس عمران را اخذ کرد در ازمون اداره راه و ترابری آن زمان(راه و شهرسازی)شرکت نمود و در اواخر 84 پس از پذیرفته شدن درآزمون ورودی به اداره راه و شهرسازی هرمزگان، به عنوان کارشناس اداره نظارت مشغول به کار شد. وی در همان زمان در مقطع کارشناسی ارشد عمران تحصیل می نمود.  محسن زاده طی این سالها به عنوان  معاون اداره طرح و مطالعه و رییس اداره نگهداری راه و شهرسازی منصوب شد و در حال حاضر نیز در سمت رییس اداره نگهداری راه و شهرسازی استان مشغول به خدمت است.

 

دیدگاه ها (0)
img