رئیس هیات ووشو هرمزگان

تای‌چی را به دل محلات می‌کشانیم/برگزاری اولین دوره جام شهید سلیمانی در ساحل خلیج فارس



رئيس هيأت ووشو استان هرمزگان تصریح کرد: قصد داریم تای‌چی را به دل محلات شهر بندرعباس ببریم چرا که در اکثر محلات زمین چمن مصنوعی وجود دارد که البته لازم است از دل هر محله یک مربی آموزش بدهیم تا کار به‌صورت بومی در خود محله شکل بگیرد.
به گزارش صبح ساحل، ورزش تای‌چی نوعی ورزش چینی است که تحت نظارت فدراسیون ووشو جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند و جزو شاخه‌های اصلی ووشو محسوب می‌شود.
تمرین تای‌چی به درمان استرس و سلامت قلب و روح کمک شایانی می‌کند، البته ورزش تای‌چی از قوانین و فواید دیگری هم برخوردار است.
در این هنر رزمی، به‌جای عضلات، تاکید بر پرورش ذهن است، زیرا ذهن را می‌توان فراسوی محدودیت زمان و مکان، تا بی‌نهایت گسترش داد.
برای انجام تای‌چی نیازی نیست حتما دارای اندامی متناسب یا در سلامت کامل باشید. همه می‌توانند به‌راحتی ورزش تای‌چی را انجام دهند، از افرادی با متناسب‌ترین اندام گرفته تا ویلچری‌ها یا افرادی که دوره‌ی نقاهت پس از عمل جراحی را طی می‌کنند.
هيأت ووشو استان هرمزگان تصميم گرفته است اين ورزش را به‌صورت همگانى و بين مردم شهر بندرعباس تعميم و گسترش دهد و از اين رو مربیان این ورزش، هفته‌اى دو جلسه در روزهاى دوشنبه و جمعه از ساعت شش تا هفت صبح در ساحل پارک غدير بندرعباس در زير پرچم به علاقمندان و مردم شهر بندرعباس آموزش مى‌دهند.
علیرضا بهرمن رئيس هيأت ووشو استان هرمزگان در این باره گفت: تاى‌چى را با ١٠ نفر در زير پرچم پارك ساحلى غدير آغاز كرديم و اكنون اين تعداد به حدود ۱۵۰  نفر رسيده است كه نشان از استقبال خوب مردم است.
  
  
   وی با بیان اینکه این اقدام با همکاری تیم ورزش همگانی  انجام می‌شود، افزود: این استقبال بی‌نظیر است و من فکر می‌کنم در آینده‌ ای نه‌چندان دور به قلب تای‌چی کشور در بخش همگانی تبدیل  شویم که لازم می‌دانم  در این راستا از زارعی مدیر تیم ورزش همگانی که با ما همکاری لازم دارند، تقدیر شود.
رئيس هيأت ووشو استان هرمزگان با بیان این که این ایده از سوی  خانم نعمتی یکی از اعضای هیأت ووشو استان شکل گرفت که با استقبال خوب صدیقی ریاست  فدراسیون ووشو مواجه شد، تصریح کرد: جالب است، کوچک و بزرگ، پیر و جوانان در ساحل خلیج فارس، تای‌چی تمرین می‌کنند که این خود نوید روزهای روشنی را می‌دهد. بهرمن ادامه داد: قصد داریم تای‌چی را به دل محلات شهر بندرعباس ببریم چراکه در اکثر محلات زمین چمن مصنوعی وجود دارد که البته لازم است از دل هر محله یک مربی آموزش بدهیم تا کار به‌صورت بومی در خود محله شکل بگیرد.
وی عنوان داشت: اکنون زمین‌های چمن مصنوعی در اختیار جوانان و نوجوانان آقایان است که در آن فوتبال بازی می‌کنند و ما با این کار قصد داریم پدران و مادرانشان را هم در ورزش سهیم کنیم و تای‌چی کار کنند.
رئيس هيأت ووشو استان هرمزگان با بیان این که اولین دوره مسابقات جام شهید سلیمانی را جمعه دوازدهم دی‌ماه برگزار می‌کنیم، افزود: این مسابقات را با حضور همین افرادی که دوشنبه‌ها و جمعه‌ها تای‌چی تمرین می‌کنند با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و در دو بخش آقایان و بانوان در محل پارک غدیر بندرعباس و در زیر پرچم برگزار خواهیم کرد.
بهرمن گفت: قصد داریم حکم و مدال شرکت‌کنندگان را در روز شنبه سیزدهم  دی‌ماه مصادف با روز شهادت حاج قاسم در مراسم اولین سالگرد این سردار شهید راه مقاومت که قرار است در جوار خانه ووشو با حضور مسؤولان کشوری و استانی برگزار شود، اهدا کنیم.
وی یادآور شد: در خصوص برنامه اولین سالگرد شهادت شهید سلیمانی از سوی هیأت ووشو استان، هفته آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد تا شاهد حضور اقشار مختلف در این مراسم معنوی باشیم.
رئيس هيأت ووشو استان هرمزگان در پایان افزود: لازم می‌دانم از امیاری مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان و مجموعه دستگاه ورزش استان به‌واسطه حمایت‌هایشان در این باره تقدیر شود.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها