12

مهر

1403


اجتماعی

02 دی 1399 09:10 0 کامنت
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان و جمعی از مدیران و مسئولین حوزه راهداری و حمل و نقل، با حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس دیدار نمودند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان، همزمان با هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری، یوسف عابدینی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و جمعی از کارکنان این اداره کل به دیدار نماینده محترم ولی فقیه در استان رفتند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده در این دیدار با اشاره به نقش بسیار مهم فعالین و خدمتگزاران حوزه حمل و نقل جاده‌ای و راهداران کوشا در تحولات حوزه اقتصادی و توسعه ای افزود: راه ها نقش اول توسعه در دنیا را ایفا می کنند و در گذشته نیز جاده ابریشم به عنوان مصداق توسعه در سطح بین المللی مورد توجه بوده است.
امام جمعه بندرعباس با تاکید بر مظلوم واقع شدن هرمزگان در توسعه جاده‌های روستایی خاطرنشان ساخت: در گذشته سهم استان هرمزگان از توسعه راه‌های روستایی ناچیز بود، اما یکی از عواملی که امروز باعث خوشحالی و امیدواری است، واگذاری این ماموریت به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای میباشد که باعث شده است روند خدمت‌رسانی به روستاها در نقاط محروم با شرایط مطلوب تری سرعت بگیرد.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: در بازدیدی که ماه های گذشته به اتفاق برخی مسئولین و مدیران استانی از منطقه بشاگرد داشتیم، شرایط سخت جابجایی و مشکلات مردم مشهود بود، لذا کارهای زیادی باید انجام شود تا به تراز برابر با سایر استان‌ها برسیم.
عبادی زاده در ادامه با اشاره به اقدامات عابدینی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بابت اقدامات صورت گرفته در بشاگرد اضافه کرد: اقدامات خوب و کارهای اساسی که انجام شده است بخشی از مشکل اصلی مردم گافر را مرتفع کرد و انشاالله در آینده نیز با اولویت بندی و برنامه ریزی در اجرا ادامه خواهد یافت.
   
    
   
 حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده حل مشکلات مجموعه راهداری استان هرمزگان را نیازمند مشارکت همه دستگاه ها عنوان کرد و گفت راهداری و نقل جاده‌ای نمی‌تواند به تنهایی بار سنگین مشکلات و کمبودها را به دوش بکشد و رفع دغدغه مردم نیازمند هم افزایی بین بخشی است که این هماهنگی باید در سطوح عالی مدیریت ملی و استانی رخ دهد.
وی تصریح کرد اگر در حوزه احداث راهها که متولی آن دستگاه دیگری است خوب عمل نشود، دردسرهای بعدی برای مجموعه راهداری است و عدم نظارت صحیح در زمان احداث باعث می‌شود وقت و هزینه زیادی صرف شود.
امام جمعه بندرعباس فلسفه نامگذاری روز حمل و نقل رانندگان و راهداری و ماندگار شدن این روز را اقدام بزرگ رانندگان در لبیک به فرمان حضرت امام رحمة الله دانست و ابراز داشت: امروز هم دپوی نامناسب کالا در بنادر و گمرکات باعث زندان شدن بخشی از کالاها در انبارها شد که با تلاش های قابل تحسین رانندگان و ترخیص این کالاهای اساسی توسط بخش حمل و نقل جاده ای به سرعت به اقصی نقاط کشور بارگیری و جابجا شد.
عبادی زاده بار دیگر پیگیری مسئولین در سطوح عالی کشوری و استانی در اختصاص امکانات، ماشین‌آلات و تخصیص اعتبار برای کمک به بخش راهداری و انجام ماموریت مهم و جدید جهت توسعه راه‌های روستایی را خواستار شد و یادآور گردید: انجام ماموریت‌های محول شده بدون تأمین لوازم و ابزار مورد نیاز ممکن نخواهد بود.
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در پایان فداکاری های راهداران عزیز در سرما و گرما و تحمل سخت ترین شرایط را ستودنی خواند و از مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و همه کارکنان شاغل در این مجموعه قدردانی نمود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده استان هرمزگان نیز در این دیدار با ارائه گزارش از عملکرد این اداره کل در حوزه حمل و نقل، راهداری و احداث راه‌های روستایی گفت: عمده کالاهای اساسی و مواد اولیه کارخانجات و کارگاه های تولیدی کشور از طریق حمل و نقل جاده ای جابجا می شود و امروز نیز با وجود تحریم‌های ظالمانه، همانند سال ۱۳۶۲، همه رانندگان، شرکت های حمل و نقل و بخش خصوصی در صحنه حضور دارند و علیرغم شرایط سخت تحت تاثیر شیوع بیماری کرونا خوش درخشیدند به طوری که بدون وقفه و تعطیلی روند تخلیه کالاهای اساسی و استراتژیک از کشتی ها و همچنین جابجایی آنها از بندر شهید رجایی ادامه یافت تا خدشه ای به اقتصاد کشور وارد نشود.
یوسف عابدینی وی با اشاره به تخلیه بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالاهای اساسی در همان ابتدای شیوع ویروس کرونا در اسفند ماه سال ۹۸ از مبدا بندرعباس یادآور شد: کاهش ۳۰ درصدی واردات کانتینری و افزایش واردات کالاهای فله ای در بندر شهید رجایی بندرعباس، اهمیت بخش حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان را بیش از پیش مشخص می کند چراکه حمل و نقل استان هرمزگان نمود ملی دارد مجموعه کشور از ثمره تلاش رانندگان این بخش بهره‌مند می گردد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رضایتمندی نسبی رانندگان برای دریافت بار دلخواه گفت: کاهش انتظار برای دریافت بار به حداکثر ۴ روز، موجب دلگرمی رانندگان عزیز شده است و ما در تلاش هستیم تا مشکلات را به حداقل رسانده و با شناسایی آسیب ها نسبت به رفع نواقص اقدام نماییم.
عابدینی وجود ۵ هزار کیلومتر راه خاکی در استان را یکی از موانع خدمت رسانی سریع به مردم در بارندگی های فصلی عنوان کرد و ابراز داشت: همکاران ما شبانه روز در حال تلاش هستند تا کمبود اعتبارات و امکانات را با فعالیت جهادی جبران کنند تا سطح مطلوبی از ترافیک ایمن و پایدار در سطح محورهای مواصلاتی استان برای مردم ایجاد نمایند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان تصریح کرد: پروژه های عمرانی در حوزه راهسازی روستایی در قالب طرح ابرار در حال اجرا هستند و نهضت راه سازی را با اقدام برای ایجاد راه‌های روستایی اولویت‌دار شروع کرده‌ایم.
وی ضمن تاکید بر فرسودگی ماشین آلات راهداری که یکی از ابزارهای ارائه خدمات جاده‌ای به حساب می‌آیند خاطرنشان ساخت: تلاش کرده ایم با مدیریت منابع، بازسازی و تعمیر اساسی ۲۲۰ دستگاه ماشین آلاتی که در اختیار داریم، نهایت استفاده را از این ماشین آلات برده و همچنین با رایزنی های انجام شده، در سال ۹۸ ، ۹ دستگاه انواع ماشین آلات نو شامل لودر، بیل مکانیکی، گریدر و غیره خریداری کرده ایم که اخیراً هم قول مساعد از جانب وزیر محترم راه و شهرسازی جهت خرید چند دستگاه ماشین آلات ویژه بشاگرد و همچنین ایجاد چند راهدارخانه برای نگهداری این ماشین‌آلات در همان نقاط داده شده است.
عابدینی ایجاد شهرک حمل و نقل در استان هرمزگان با ظرفیت ۱۰۰ درصدی سرمایه گذاری بخش خصوصی را یکی از گام ها و اقدامات بزرگ در بندرعباس خواند و تاکید کرد ساخت این مجموعه در زمینی به مساحت ۱۵۰ هکتار و در مجاورت بندر شهید رجایی موجب ایجاد اعتبار برای بندرعباس و استان هرمزگان شده است که نیازمند نگاه ویژه مسئولین می باشد.
وی در پایان اظهار داشت: با منفک شدن ساخت راههای روستایی از راه و شهرسازی و انتقال وظایف آن به راهداری و حمل و نقل جاده ای، از ابتدای سال ۹۹ ، با حمایت مقام ارشد سازمان در راستای رفع محرومیت کارهای خوبی انجام شده است که برنامه ریزی برای آسفالت ۴۲۰ کیلومتر راه خاکی بشاگرد یکی از این اقدامات می‌باشد و علاوه بر آن، بر اساس قرارداد منعقد شده تا چند ماه آینده پل دیگری مشابه پل بیلی بشاگرد، با ابعاد بزرگتر در بخش زیرکوه گافر محدوده سردشت به سمت محمودآباد احداث خواهد شد.
دیدگاه ها (0)
img