12

مهر

1403


فرهنگی و هنری

01 اسفند 1390 09:11 0 کامنت

صبح ساحل، فرهنگی _  استاندار هرمزگان عمل به قرآن را رمز تمامي موفقيتهاي ملت ايران  دانست وگفت:ملت ايران طي 33 سال گذشته توانسته تمامي تهديدات سياسي، نظامي و اقتصادي استكبار را پشت سر بگذارد. به گزارش ستاد اطلا‌ع‌رساني سي و چهارمين دوره مسابقات قرآني، ابراهيم عزيزي شامگاه دیروز در مراسم اختتاميه سي و چهارمين دوره مسابقات سراسري قرآن كريم با اشاره مهجوريت قرآن كريم پيش از انقلاب اسلامي، اظهار داشت: در گذشته قرآن كريم تنها ظواهر قرآن مورد توجه بود و از اين معجزه الهي براي امور روزمره مانند مراسم عقد و عروسي ويا سوگواري ها استفاده مي شد و محتواي غني آن به كلي كنار گذاشته شده بود.. استاندار هرمزگان ادامه داد:ملت ايران دستورات قرآن كريم را وارد بطن زندگي خود كرد و با بهره گيري از قرآن توانست نظام اسلامي را تشكيل دهدنماينده ولي فقيه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با استناد به آيه قراني "واعدوا لهم ما استطعتم من قوه" ساخت ناو جماران به دست متخصصان توانمند ايراني را نتيجه عمل به تعاليم قرآن دانست.

آيت الله غلامعلي نعيم آبادي هم در ادامه بيان كرد: اگر پرچمداري رهبري فرزانه انقلاب نبود، فعاليت هاي قراني سامان نمي يافت و استمرار حضور چند ساعته ايشان در جلسات قرآني نشان دهنده دغدغه و دلبستگي ويژه و جدي رهبر فرزانه انقلاب نسبت به اين معجزه الهي است. وي با اشاره به جايگاه حفظ قرآن در تاريخ اسلام تصريح كرد: حفظ قرآن در مقطعي از تاريخ اسلام سند دست نخوردگي قرآن به شمار مي رود و در حقيقت در صدر اسلام با وجود آنكه كه هر مسلمان مانند يك  قرآن سيار بود  هيچ كس نمي توانست با وجود آنان، آيه يا كلمه اي از اين كتاب آسماني را كم و زياد كند. . سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه كشور گفت: اگر خواهان توسعه فرهنگ قرآني به طور تمام و كمال هستيم، بايد طي برنامه‌هايي در اين راستا همه اقشار  جامعه در نظر گرفته شوند. حجت‌الاسلام علي محمدي با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري مبني بر اينكه اين قرن، قرن قرآن است اظهار داشت: قرآن فرصتي است كه خداوند در اختيار بشريت قرار داده و به فرموده ايشان ،قرآن بايد اولويت اول كشور باشد.

وي با بيان اينكه كارهايي در اين راستا و در مسير تحقق خواسته‌ها و انتظارات رهبري صورت گرفته اظهار داشت: همانطور كه رهبر فرزانه انقلاب  فرمودند قرآن در آموزش و پرورش مهجور مانده است و بايد در اين بخش كارهاي گسترده‌تري صورت بگيرد.

دیدگاه ها (0)
img