اتصال ۹۷۵ روستای هرمزگان به شبکه ملی اطلاعات



مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات هرمزگان گفت: ۹۷۵ روستا در این اُستان در راستای اجرای برنامه ششم توسعه به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

به گزارش صبح ساحل،احد قویدل ‌فرد مدیر در این خصوص اظهار داشت: برنامه ششم توسعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را مکلف به اتصال ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به شبکه ملی اطلاعات کرده است.

وی ادامه داد: ۷۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار هرمزگان تا کنون به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند و امکان بهره‌گیری از کاربری‌های فناوری اطلاعات برای مردم این روستاها فراهم شده است.

وی اضافه کرد: ۱۳۳۱ روستای بالای ۲۰ خانوار در هرمزگان وجود دارد که با اتصال ۹۷۵ روستا به شبکه ملی اطلاعات، ۸۷ درصد جمعیت روستاهای بالای ۲۰ خانوار این اُستان زیر پوشش قرار گرفتند.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات هرمزگان ابراز داشت: اهداف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از توسعه زیرساخت های ارتباطی در سطح شهرها و روستاها را کاهش شکاف دیجیتالی با هدف توسعه کاربری های مبتنی بر ICT ، ایجاد اشتغال پایدار و همچنین دسترسی روستاییان به چهار

 خدمت الکترونیکی اصلی دولت در حوزه های سلامت، آموزش، کشاورزی و بانکی است.

قویدل فرد تصریح کرد: امید می‌رود با تکمیل پروژه های ارتباطی در حال اجرا در هرمزگان ضریب نفوذ شبکه ملی اطلاعات در روستاهای بالای ۲۰ خانوار هرمزگان به ۹۰ درصد برسد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها