12

مهر

1403


اقتصادی

17 مهر 1392 08:45 0 کامنت

صبح ساحل، اقتصادی _ بندرگاه نخل ناخدا و ترمینال مسافری بندر شهید حقانی در مراحل پایانی ساخت قراردارد.استاندار هرمزگان و مدیرکل بنادرو دریانوردی هرمزگان از فاز نخست پروژه احداث بندرگاه چندمنظوره نخل ناخدا بازدید کردند.

لزوم همکاری دستگاهها برای رفع نیازهای بندرگاه نخل ناخدا

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در حاشیه این بازدید از برنامه ریزی های صورت گرفته توسط سازمان بنادر به منظور ایجاد محیطی زیبا و در شأن مسافران و گردشگران دریایی خلیج فارس در بندرگاه چندمنظوره نخل ناخدا خبر داد.

دلبری هدف از احداث این بندر را ایجاد مجموعه دریایی مناسب جهت انجام فعالیت های مسافری، تفریحی و گردشگری در ساحل شهر بندرعباس عنوان کرد و گفت: ساخت فاز اول این بندرگاه اوایل سال 91 شروع شده و در حال حاضر پس از مدت یک سال و نیم، بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: پس از بهره برداری از فاز نخست این بندرگاه نخلی شکل که کاربری مسافری دارد، فاصله دریایی 20 کیلومتری بندرعباس تا جزیره هرمز 7 کیلومتر کاهش می یابد.

اعلام آمادگی برای حضور سرمایه گذاران برای اجرای فاز دوم پروژه

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان همچنین تصریح کرد: در فاز دوم پروژه که دارای کاربری گردشگری است، امکان سرمایه گذاری بخش خصوصی برای ساخت هتل و ایجاد امکانات تفریحی و گردشگری همچون جت اسکی، قایقرانی و ... وجود خواهد داشت که در حال بررسی پیشنهادات مختلف در این رابطه هستیم.

بندرگاه چندمنظوره نخل ناخدا علاوه بر فعالیت در زمینه مسافری و تفریحی، به رونق اقتصادی منطقه  و سهولت جابجایی کالاهای تجاری و مایحتاج مردم جزیره هرمز کمک شایانی خواهد کرد. طول اسکله این بندر، حدود 4500متر است که شامل جاده دسترسی و حوضچه پهلوگیری شناور می باشد؛ همچنین برای اراضی پشتیبانی این بندرگاه، 25هکتار پسکرانه نیز پیش بینی شده است.

 بندرگاه چندمنظوره نخل ناخدا حدفاصل دو دهکده ساحلی و دهکده گردشگری در ساحل شرقی شهر بندرعباس واقع شده و قرار است پس از اتمام دو فاز تعریف شده برای احداث این بندرگاه، در آینده علاوه بر پشتیبانی از گردشگری جزیره هرمز به دو مجموعه ساحلی منطقه شرق بندرعباس نیز خدمات رسانی کند.

بهره برداری از بزرگترین ترمینال بندری ایران تا پایان سال جاری

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز از توافقات صورت گرفته با پیمانکار این پروژه به منظور حل مشکلات و موانع موجود در خصوص تکمیل ساختمان این ترمینال خبر داد و تاکید کرد: با بهره برداری از این ترمینال تا پایان سال جاری، شاهد ایجاد فضای مناسبی برای خدمات دهی رفاهی به مسافران و گردشگران جزایر زیبای قشم و هرمز خواهیم بود.

یادآور می شود، عملیات اجرایی ترمینال مسافری بندر شهید حقانی در زیربنای 3800 مترمربع و در دو و نیم طبقه پیش بینی شده که در مراحل پایانی ساخت قرار دارد. این ترمینال مسافری شامل مراکز فروش بلیط، سالن های انتظار، نمازخانه، رستوران، کافی شاپ و محل استراحت است که در مواقع بروز شرایط نامساعد جوی و تعطیلی موقت بندر، مسافران می توانند در فضایی مطلوب از امکانات رفاهی پیش بینی شده در این ترمینال استفاده کنند.

دیدگاه ها (0)
img