استاندار هرمزگان:

شاهد شکوفایی روزانه آلومینیوم المهدی هستیم



استاندار هرمزگان در سالروز آغاز مدیریت شرکت آلومینیوم المهدی توسط گروه مپنا، گفت: با مشارکت همه‌ی دستگاه‌ها مجموعه بزرگ المهدی، کشتی سازی بندرعباس و شهید رجایی علی رغم تحریم‌ها  و شیوع کرونا، با چالش‌های هفت تپه و هپکو مواجه نشدند.

به گزارش صبح ساحل، «فریدون همتی» با بیان اینکه از شرایط سخت عبور کردیم و با استقرار گروه مپنا شاهد شکوفایی روز به روز آلومینیوم المهدی هستیم، افزود: گروه مپنا برای توسعه و شکوفایی این مجموعه هزینه‌ کرد. امروز شاهد شکوفا شدن مجموعه با اتفاقاتی اعم از تعمیر، نوسازی، به‌سازی، توسعه و طراحی جدید هستیم. خیزی که برای صنایع پایین دست این صنعت در نظر گرفته شده، کار مهمی است. در استان هرمزگان این اتفاق باید در صنعت آلومینیوم، فولاد و پالایشگاهی که در آینده ساخته می شود، رخ دهد. صنایع پایین دست علاوه بر اینکه اشتغال زا ست و ارزش افزوده بالاتری دارد، از خام فروشی نیز جلوگیری می‌کند.

وی با تاکید بر اهمیت استفاده از نیروی انسانی اضافه کرد: یکی از خواسته‌های بنده استفاده و تکیه بر دانش نیروهای بومی است زیرا به نفع همه دستگاه‌ها دولتی و اقتصادی است.

استاندار هرمزگان گفت: اگر بخواهیم یک شهر خوب و بندر ویژه بسازیم باید به سراغ بهترین‌ها برویم. در هرمزگان زمانی خوشحال می‌شویم که نخبگان پزشکی، تکنولوژی به هرمزگان مهاجرت کنند و تنها شاهد مهاجرت افرادی نباشیم که برای کار به استان می آیند.

استاندار همچنان تاکید کرد: برای رشد این صنعت باید همه همکاری داشته‌باشند. 
همتی درباره مصرف بی‌رویه گاز و برق خانگی افزود: کشور ناچار به استفاده از مازوت است که باعث آلودگی محیطی می‌شود. مازوت که قبلا صادر می‌شد حال مجبور به استفاده آن می‌شویم که درنهایت باعث کاهش صادرات و افزایش هزینه‌ها در کشور می‌شود.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها