12

مهر

1403


ورزشی

04 آبان 1392 09:16 0 کامنت

صبح ساحل، ورزشی ـ دو جهانگرد تاجیک پیاده وارد بندرعباس شدند و مورد استقبال مسئولان اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان قرار گرفتند.

 

عبدالعزیز رجب اف ملقب به حاجی پیاده و سلیمان رجبعلی 51ساله کوهنورد هدف از این سفر را زنده نگه داشتن پیاد روی و فرهنگ آن که متعلق به اجداد و نیاکان ما می باشد و رساندن پیام صلح و دوستی به همه کشورهای مسلمان عنوان کردند.رجب اف خود را کشتی گیر پیشکسوت و ساکن شهر کولاب تاجیکستان معرفی کرد و گفت: این برای چهارمین بار است که مسیر کشورهای اسلامی را پیاده طی می کند. وی خواستار ارتباط بیشتر ورزشکاران ایرانی و تاجیک بود زیرا فرهنگ ایرانی و فرهنگ تاجیک به هم نزدیک هستندو ما دوست داریم ایرانی ها به کشور تاجیکستان سفر کنند و از طبیعت و دیدنی های کشور ما بهره مند شوند.

 

این دو جهانگرد تاجیک ایمان راسخ و محبت مردم مسلمان را مهم ترین عامل انجام موفقیت آمیز این سفر طولانی و پر مشقت ارزیابی کردند. این دو پیشکسوت ورزشکار و جهانگرد(پیاده) از اسلام به عنوان دین صلح و دوستی و کامل ترین دین در بین ادیان آسمانی نام برده و تصریح کردند: در ادامه با عبور از امارات متحده عربی و رسیدن به مرز عربستان به دلیل نداشتن ویزا اجازه ورود به این کشور را به آنان ندادند. دو جهانگرد ورزشکار تاجیک که حدودهفت ماه از ابتدای سفر آنان می گذرد ابراز داشتند: میهمان نوازی، جاذبه های گردشگری، شهرسازی و راه های مناسب ایران موجب شده که 10 روز سفر خود را در این کشور بگذرانند. آنان که از طریق کشور امارات وارد ایران و بندرعباس شدند و سپس به استان زاهدان، فارس تهران و در آخر به کشور خود بازمی گردند.

 

رجب‌اف در پایان گفت: «تاجیکستان، مکان های توریستی فراوان، آب‌های گوارا و چشمه‌های دیدنی بسیاری دارد. در شهر من، همدان، آرامگاه میر سید علی همدانی، عارف ایرانی است که امیدوارم ایرانیان بیایند و خودشان ببینند.

دیدگاه ها (0)
img