چگونه کد شهاب را دریافت کنیم؟



سامانه شهاب شناسه هویت الکترونیکی بانکی است که برای هر مشتری بانکی یک شناسه هویتی منحصر به فرد توسط سامانه نهاب ایجاد می‌شود‌. براین اساس کد شهاب پل ارتباطی بین سامانه‌های بانکی و سامانه نهاب است.

 

به گزارش صبح ساحل، افرادی که کد شهاب را نداشته باشند، کارت بانکی‌شان مسدودمی شود و باید به بانک ها برای دریافت این کد مراجعه کنند. مشکلی که تعدادی از مهاجران خارجی به‌ویژه اتباع کشور افغانستان، از هفته گذشته، با آن روبه رو شده اند و از دسترسی به خدمات کارت‌های بانکی خود محروم شدند.

دریافت کد شهاب بسیار آسان است کافیست مشتریان بانک‌ها به بانکی که در آن حساب خود را افتتاح  کردند، مراجعه کنند و مدارک خود را به بانک ارائه دهند. کد شهاب، شناسه‌ای ۱۶ رقمی است و برای دریافت آن مدارک زیر نیاز است:

نام

نام خانوادگی

کد ملی

شماره شناسنامه

آدرس منزل

شماره تماس

شغل 

تاکنون برخی از بانک‌ها اقدام به آنلاین کردن ارائه کد شهاب به صورت آنلاین کرده‌اند. بر این اساس کافی است افراد به سایت بانک مورد نظر خود مراجعه کنند و از امکان صدور کد شهاب برای حساب بانکی خود به صورت آنلاین مطلع شوند.

گفتنی است که، سامانه نهاب اطلاعات مشتریان بانکی را در خود نگه می‌دارد و  به سامانه‌های مجاز، استعلامات مرتبط با مشتری‌ها را ارائه می‌دهد. نهاب، به سامانه‌های  ثبت احوال، ثبت شرکت‌ها، اداره پست، سیستم‌های نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های قضایی و دولتی متصل است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها