مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام:

گوشت منجمد از ابتدای اسفند توزیع می‌شود



مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام از توزیع گوشت منجمد از ابتدای اسفند خبرداد و اعلام کرد که شرکت پشتیبانی امور دام آمادگی کامل در توزیع مرغ و تخم مرغ شب عید را دارد.

به گزارش صبح ساحل، محمدرضا طلایی در نشست خبری که امروز برگزار شد با بیان اینکه  از ابتدای سال تاکنون سه میلیون تن نهاده وارد کشور شده است، گفت:چهار ماهه اول سال به دلیل محدودیت‌ها ارزی به شرکت پشتیبانی امور دام داده نشد و تاکنون یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون  ارزش یورویی ارزی بوده که برای واردات سه میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا در اختیار شرکت پشتیبانی امور دام قرار گرفته است.

وی ادامه داد: شرکت پشتیبانی امور دام سالجاری برای تنظیم بازار  ۵۳۰۰ تن گوشت از دامداران و  ۴۹هزارتن مرغ از مرغداری هایی که قیمت آنها در بازار زیر قیمت مصوب آمده بود خریداری شده است. همچنین از طرفی ۲۷ هزار تن گوشت قرمز و ۷۵ هزار تن گوشت مرغ منجمد در بازار توزیع شد که این توزیع ها از محل  ذخایر شرکت  انجام شده است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام اضافه کرد:گفته می شود شرکت پشتیبانی امور دام محصولات تولیدکنندگان را ارزان خریداری می کند در صورتی که این شرکت هیچ نقشی در تعیین قیمت ندارد ک قیمت ها توسط سازمان حمایت تعیین می شود.

طلایی تصریح کرد: در سال۱۳۹۹، ۱۳۹۸میلیاردتومان مطالبات را وصول کردیم  و هیچ مطالباتی در حال حاضر وجود ندارد. همچنین امسال رفع تعهد ارزی کمتر از ۸درصد است که معادل ۹۲ درصد ارز دریافت شده کالا وارد کشور شده است. باقی آن نیز یا در حال واردات و یا در کشتی است.

وی با اشاره به اینکه هیچ مشکلی در تامین نهاده های دام تا پایان سال نخواهیم داشت، گفت: شرکت پشتیبانی امور دام هیچ دموراژی نداشته و به تمام تعهدات خود  در قبال فروشندگان عمل کرده است.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام در ادامه گفت: در ابتدای سال اعلام کردیم که ثبت سفارش جو کاهش پیدا کرده است و جویی که در بازار است از دخایر شرکت بوده و در ۳ روز گذشته نیز ۲۰۰هزارتن جو در بازارگاه عرضه شده است. تلاش می کنیم ذخایر را با  واردات افزایش دهیم و هیچ نگرانی از این بابت نیست. همچنین جوی تولید داخل نیز از  اواخر فروردین وارد بازار خواهد شد.

وی با بیان اینکه سه کشتی جو  حدود ۲۰۰هزارتن  جو در  روزهای آینده وارد کشور می شود، اظهار کرد: نیاز روزانه کشور به جو در روزهای پایانی سال افزایش می یابد و به ۵۵۰ هزارتن می رسد و دخایر ما نیز حدود۶۰۰ تا ۷۰۰هزارتن است.

به گفته وی همیشه بایستی  نهاده ها ۲۵تا ۳۰درصد بیشتر توزیع شود که خللی در بازار ایجاد نشود.

طلایی همچنین به تامین مرغ و تخم مرغ نیز اشاره کرد و گفت: شرکت پشتیبانی امور دام تا زمان ثبات قیمت ها در  بازار حضور خواهد داشت و اقدام به توزیع مرغ گرم، منجمد و تخم مرغ خواهد کرد.

وی با بیان اینکه از ابتدای اسفند توزیع گوشت منجمد را آغاز خواهیم کرد، گفت: قیمت مصوب تخم مرغ درب مرغداری ها هرکیلو ۱۴هزار تومان، در سازمان میادین میوه و تره بار  شانه‌ای۳۰ تا ۳۲ هزارتومان  و قیمت بسته بندی آن ۳۶هزارتومان است.

وی همچنین اضافه کرد: آمادگی کامل برای توزیع مرغ و تخم مرغ  در شب عید را داریم و ذخایر را نیز آماده کرده ایم.

طلایی در پایان گفت: فعلا تمام برنامه ریزی ها براساس تامین ارز ۴۲۰۰تومانی است و روند تجاری نیز براساس همین ارز صورت می گیرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها