تعیین محدودیت سنی 40 تا 75 سال برای نامزدهای ریاست جمهوری



سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: اگر هیأت مدیره مجلس تغییرات انتخابات ریاست جمهوری را مصوب کند، در شرایط کاندیداهای ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و سن ۴۰ تا ۷۵ سال ضروری خواهد شد.

به گزارش صبح ساحل و به نقل از ایسنا، علی حدادی در نشست مطبوعاتی روز پنجشنبه ۳۰ بهمن خود با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار کرد: ثبت نام شوراهای شهر از ۲۰ اسفند  آغاز و تا ۲۶ این ماه ادامه دارد و ثبت نام کاندیداهای شوراهای روستا نیز از ۱۶ فروردین سال آینده آغاز و  تا ۲۱ همین ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه قرار است اصلاحاتی در قانون انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ اعمال شود، ادامه داد: در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها اصلاح انتخابات ریاست جمهوری انجام شده و اگر هیأت مدیره مجلس این تغییرات را مصوب کند، در شرایط کاندیداهای ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و سن ۴۰ تا ۷۵ سال ضروری خواهد شد.

 وی با بیان اینکه دارا بودن سابقه مدیریتی هم جزو شرایط کاندیدهای ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ خواهد بود، توضیح داد: با این اوصاف کاندیداهای ریاست جمهوری باید حداقل چهار سال سابقه مدیریت اجرایی داشته باشند.

حدادی در ادامه با اشاره به اینکه در هیات نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا حساسیت خاصی برای بررسی صلاحت کاندیدها به خرج می‌دهند، گفت: اگر بخواهیم مدیریت شهری تأثیرگذاری لازم را داشته باشد باید در بررسی صلاحیت‌ها دقت کافی صورت بگیرد و افراد کاردان و کاربلد تایید صلاحیت شوند.

گفتنی است، «احمد جباری» در حوزه انتخابیه غرب هرمزگان، «حسین رئیسی» در حوزه شرق استان و در حوزه انتخابیه مرکز استان «منصور آرامی» رئیس هیات نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی هستند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها