آزارگر اینستاگرامی در بندرعباس دستگیر شد



رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات هرمزگان از دستگیری فردی به اتهام تهدید و آزار اینستاگرامی نامزد سابقش در بندرعباس خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، «سرگرد احسان بهمنی»، رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات هرمزگان گفت: یکی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا مدعی شد از دو ماه پیش با ارسال تصاویر شخصی و خصوصی در اینستاگرام، توسط فردی ناشناس مورد تهدید و اخاذی قرار گرفته است.

 وی ادامه داد: در تحقیقات فنی و بررسی های انجام شده سرانجام مالک سیم کارت و مشخصات گوشی متهم شناسایی شد که  شاکیه اظهار داشت: این شخص نامزد سابقش است که به دلیل بدگمانی های آزاردهنده و بی اعتمادی، ضمن هماهنگی با خانواده اش، رابطه با فرد یاد شده را قطع کرده است. بهمنی اضافه کرد: کارشناسان پلیس فتا پس از هماهنگی با معاون دادستان دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس، اقدام به دستگیری متهم و جمع‌آوری تجهیزات دیجیتال وی کردند که با توجه به دلایل آشکار، متهم به جرم خود اعتراف و اظهار پشیمانی کرد.

رییس پلیس فتا استان افزود: متهم مدعی شد، شاکیه در زمان نامزدی به وی وفادار نبوده و انگیزه اش برای شکل گیری این رابطه، خریدهای مکرر و سوء استفاده مالی بوده که به همین خاطر پس از پایان رابطه نامزدی، به هدف انتقام جویی دست به این عمل مجرمانه زده است.

وی گفت: پس از مواجهه حضوری خانواده متهم و شاکیه، سرانجام ضمن گرفتن تعهد وپاک سازی تصاویر شخصی شاکیه بر روی گوشی و لپ تاپ متهم و همچنین جبران خسارت ها، شاکی رضایت کتبی خود را اعلام کرد و پرونده برای تصمیم نهایی به دادسرا ارسال شد.

رییس پلیس فتا هرمزگان اضافه کرد: هر سال پرونده های زیادی با موضوع تهدید و اخاذی خواستگار یا نامزد سابق به پلیس فتا می رسد.

به گفته این مسوول از نکات قابل تأمل در این پرونده ها می توان به روابط دوستی طرفین قبل از خواستگاری یا نامزدی، رد و بدل شدن عکس های خصوصی و نداشتن آگاهی برای انجام مشاوره با کارشناسان خانواده جهت انتخاب درست و عقلانی شریک زندگی، پایبندی نداشتن به اصول اخلاقی و همچنین دوستی های بی قید و بند در فضای مجازی اشاره کرد که باعث بروز این اتفاق های مخرب اجتماعی می شود.

منتظر تایید: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها