مهلت ثبت نام در آزمون سراسری ۱۴۰۰ تمدید شد



فرایند نام‌نویسی در آزمون سراسری ۱۴۰۰ در فرصتی مجدد که سازمان سنجش آموزش کشور به داوطلبان داده است، از امروز دهم اسفند ماه آغاز شد و تا ۱۳ اسفندماه در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور ادامه دارد.

 

به گزارش صبح ساحل، داوطلبانی که در مهلت نخست (۱۲ تا ۱۸ بهمن ماه) ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۰ موفق به ثبت نام نشدند، از امروز یکشنبه تا روز چهارشنبه باید با مراجعه به سامانه www.sanjesh.org نسبت به نام نویسی خود اقدام کنند.

داوطلبانی که پیش از این ثبت نام کرده اند، در این بازه زمانی فرصت ویرایش اطلاعات دارند.

کنکور سراسری ۱۴۰۰ به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی در چهار روز و در تاریخ های ۹ تا ۱۲ تیرماه ۱۴۰۰ برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، هیات دولت پیش از این مصوب کرده بود: داوطلبانی که بعد از پایان مهلت ثبت نام در آزمون های سراسری قصد نام نویسی داشته باشند، باید ۱۲۰ هزار تومان جریمه پرداخت کنند اما پرداخت این مبلغ شامل داوطلبان ثبت نام کننده در بازه زمانی ۱۰ تا ۱۳ اسفند نمی شود.

بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، کنکور سراسری ۱۴۰۰ فقط برای داوطلبان نظام جدید برگزار می شود. 

سازمان سنجش آموزش کشور، اعلام کرده است که با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام منحصراً به صورت اینترنتی انجام می‌شود، متقاضیان لازم است به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان و پرداخت مبلغ ۵۴ هزار تومان به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون، نسبت به دریافت اطلاعات کارت اعتباری (شماره سریال ۱۲ رقمی) اقدام کنند.

چنانچه متقاضی ثبت‌نام در ۲ یا ۳ گروه آزمایشی باشد، باید به ازای هر گروه آزمایشی، ۵۴ هزار تومان دیگر از همین طریق پرداخت و اطلاعات کارت اعتباری را دریافت کند.

همچنین سهمیه های کنکور در آزمون ۱۴۰۰ هیچ تغییری در مقایسه با سال های گذشته ندارد و مانند دوره های گذشته برای داوطلبان اعمال می شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها