ممنوعیت سفرهای نوروزی به هرمزگان تصویب شد



معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان از تصویب ممنوعیت سفرهای نوروزی به این استان در ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد.

  

به گزارش صبح ساحل، علی رئوفی چهارشنبه شب به رسانه ها اعلام کرد: براساس تصمیم های اتخاذ شده ، از بیستم اسفندماه نظارت بیشتری بر مبادی ورودی استان اعمال می شود و اجازه ورود خودروها با پلاک غیربومی به هرمزگان داده نخواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز ماموران برای جلوگیری از ورود خودروهای غیربومی در مبادی ورودی هرمزگان مستقر هستند، گفت: در ستاد مقابله با کرونا مصوب شده، مسافران برای ورود به جزایر هرمزگان باید دارای تست منفی کرونا باشند که اعتبار آن از زمان اعلام نتیجه تنها ۷۲ ساعت است.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: امسال علاوه بر تشکیل نشدن ستاد اسکان نوروزی، در صورت ورود مسافران فرهنگی به شهرهای هرمزگان، به آن‌ها خدماتی در اقامتگاه‌ها و مدارس استان ارائه نمی‌شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تاکید بر اجتناب مردم از سفر به این استان در ایام نوروز، گفت: وضعیت استان بسیار حساس و هم اکنون شاهد چرخش ویروس جهش یافته کرونا در هرمزگان هستیم.

دکتر فاطمه نوروزیان اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته یک نفر بر اثر ابتلا به کرونا در هرمزگان جان خود را از دست داد و شمار فوتی های قطعی کرونا در استان به یک هزار و ۲۸ نفر تا روز ۱۳ اسفندماه رسید.

وی ادامه داد: براساس آمارها میانگین هفتگی فوتی های کرونا در هرمزگان کمتر از متوسط کشوری است، اما متاسفانه روند مراجعان سرپایی به مراکز درمانی رو به افزایش است و این خود نشان دهنده وضعیت ناپایدار هرمزگان و چرخش ویروس در آن می باشد.

سخنگوی وزارت بهداشت نیز در مورد وضعیت بیماری کووید۱۹ در استان هرمزگان گفته بود این استان در وضعیت ناپایداری کروناقرار دارد و از مردم خواسته به کیش و قشم سفر نکنند.

 

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها