12

مهر

1403


اقتصادی

09 فروردین 1400 09:46 0 کامنت

استاندار هرمزگان گفت: با توجه به تلاش‌های صورت گرفته به ویژه توسط بخش خصوصی، میزان تولید در این استان پارسال در مجموع ۳۲ درصد رشد داشت.

به گزارش صبح ساحل، فریدون همتی یکشنبه شب در نخستین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان در سال ۱۴۰۰ اظهارداشت: برخی از آنها در حوزه تولیدات صنعتی و معدنی شامل رشد ۹۲.۵ درصدی تولید آلومینیوم و تولید آهن اسفنجی با ۲۲.۴۷ درصد همراه بود.
وی افزود: تولید شمش فولاد ۹ درصد، تولید قیر ۱۲.۷۶ درصد، تولید سیمان ۱۵.۴ درصد، تولید روغن خوراکی ۹۱ درصد، تولید صنایع غذایی و دارویی ۱۴.۸۶ درصد و ساخت و تعمیر شناور ۱۱.۶۸ درصد افزایش داشته است.
استاندار هرمزگان ادامه داد: همچنین سال گذشته ۹۵ واحد تولیدی راکد در هرمزگان با هزار نفر اشتغال احیا شد و ۲۶۰ طرح تولیدی در حوزه صنعت و معدن در استان با ایجاد اشتغال برای بیش از سه هزار نفر به بهره‌برداری رسید.
به گفته همتی، سال گذشته در قالب ۲۸۵ نشست کارگروه اصلی و کارشناسی تسهیل و رفع موانع تولید در هرمزگان، ۹۲۶ مصوبه به تصویب رسید که ۷۵۲ مصوبه اقدام شده و ۱۶۲ مصوبه در دست اقدام است.
وی ابرازداشت: تاکیدات و منویات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ۱۴۰۰ به عنوان "تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها" اولویت استان هرمزگان در طول این سال در راستای حمایت از تولید، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و کارآفرینان است.
استاندار هرمزگان ادامه داد: همه نهادهای اجرایی و مدیران استان موظف هستند براساس فرامین مقام معظم رهبری برای شتاب بخشیدن به روند تولید، رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای مردم و توسعه صادرات و واردات کالاهای اساسی و مواد اولیه تولید تلاش کنند.
همتی بر لزوم سازماندهی جدید طرح‌های تولیدی کوچک، متوسط و بزرگ در هرمزگان نیز تاکید کرد و افزود: باید به روند صدور مجوزها در بخش سرمایه‌گذاری برای تولید سرعت بخشیده شود تا به صورت واقعی شاهد پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ از تولید در هرمزگان باشیم.

دیدگاه ها (0)
img