کمک مالی اپل، گوگل و مایکروسافت به مردم هند



تلاش‌های جهانی برای کمک به هند در بحران فاجعه‌انگیز همه‌گیری ویروس کووید-۱۹ سرعت یافته است. مدیران عامل اپل، گوگل و آمازون در توییت‌هایی از کمک مالی و معنوی این سه شرکت به هند در مبارزه با موج جدید همه‌گیری ویروس کرونا خبر دادند.

مدیرعامل اپل، «تیم کوک» در توییتی نوشت: «در بحبوحه موج جدید همه‌گیری کووید-۱۹ در هند، با کادر درمان، خانواده هندی اپل و همه کسانی که در این شرایط بحرانی مشغول مبارزه با همه‌گیری هستند، ابراز همدردی می‌کنیم.» تیم کوک همچنین وعده داد که اپل به خط مقدم مقابله با ویروس کرونا در هند کمک مالی خواهد کرد.

  

از سوی دیگر، «سوندار پیچای» و «ساتیا نادلا» دو مدیرعامل هندی گوگل و مایکروسافت نیز اعلام کردند که به یاری هند خواهند شتافت. نادلا در توییتی در صفحه خود نوشت: «قلبم از مشاهده وضعیت فعلی هند به درد می‌آید. خوشحالم که دولت آمریکا شرایط یاری‌رسانی را فراهم می‌کند. مایکروسافت از صدا، منابع و فناوری‌های خود برای کمک به کادر درمان استفاده خواهد کرد و پشتیبان خرید دستگاه‌های اکسیژن خواهد بود.»

ساعتی بعد پیچای هم به توییتر آمد و از کمک مالی ۱۸ میلیون دلاری گوگل و کارمندان این شرکت به هند خبر داد. مدیرعامل گوگل نوشت: «از اینکه می‌بینم بحران کووید-۱۹ در هند وخیم‌تر شده، بسیار ناراحتم. گوگل و کارمندان گوگل برای تامین تجهیزات پزشکی، به گروه‌های در معرض خطر و اطلاع‌رسانی اخبار حیاتی، ۱.۳۵ میلیارد روپیه به صندوق GiveIndia و UNICEFF کمک می‌کنند.»

 

 

گوگل همچنین اعلام کرده که ۱۵ میلیون دلار سرمایه را در قالب تبلیغات رایگان به کارزارهای بهداشت عمومی هند اخصاص خواهد داد. ساتیا نادلا و سوندار پیچای دو تن از موفق‌ترین مدیران اجرایی جهان و دنیای فناوری هستند. نادلا اصالتا اهل شهر جنوبی «حیدرآباد» هند است و از سال ۱۹۹۲ در مایکروسافت کار می‌کند. او در سال ۲۰۱۴ مدیرعامل این شرکت شد. پیچای در شهر «تامیل نادو» هند به دنیا آمده و مشهور است که تا زمان مهاجرت به آمریکا و تحصیل در دانشگاه «استنفورد» حتی کامپیوتر هم نداشت. او در سال ۲۰۰۴ به گوگل پیوست و در سال ۲۰۱۵ مسئولیت مدیرعاملی این شرکت را پذیرفت.

گفتنی است که حدود ده کشور پیشنهاد کمک کرده‌‌اند و کشور‌های دیگر نیز با این کشور در جنوب آسیا اعلام همبستگی کرده‌اند.  هندوستان روز دوشنبه برای اولین بار بیشترین میزان تلفات، ۲۸۱۲ نفر، و بیشترین تعداد مبتلایان، ۳۵۲۹۹۱ نفر، را گزارش کرد. این پنجمین روز متوالی بود که تعداد مبتلایان در این کشور به بیش از ۳۰۰ هزار نفر ‌رسید. کمک‌های بین‌المللی در حالی وارد شدند که هند با کمبود تجهیزات پزشکی روبه‌رو است. روند ابتلا در این کشور همچنان صعودی است و هیچ نشانه‌ای از بازایستادن آن وجود ندارد. بریتانیا، سنگاپور، و عربستان سعودی اولین محموله کمک‌ها را ارسال کرده‌اند. رقبای سیاسی هند، یعنی چین و پاکستان، نیز به این کشور که با موج دوم بیماری همه‌گیر روبه‌رو است، پیشنهاد کمک کرده‌اند.

منبع: دیجیاتو / زومیت / صبح ساحل /

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها