پایان خرید تضمینی پیاز در هرمزگان



کشاورزان هرمزگانی، اواخر فروردین‌ماه ویدئویی در فضای مجازی مبنی بر نبود خریدار در بازار منتشر کردند. به گفته‌ آن‌ها، بیش از هزار تن محصول بر روی دست‌شان مانده و از مسئولان تقاضای رسیدگی داشتند. به گفته مدیر تعاون روستایی هرمزگان، امسال بیش از 44هزار تن پیاز خریداری کنند.

به گزارش صبح ساحل، «سیروس اسدپور»، مدیر تعاون روستایی هرمزگان گفت: امسال بیش از ۴۴ هزار تن پیاز از کشاورزان هرمزگان خریداری شد. اسدپور میزان مطالبات کشاورزان۲۶۲ میلیارد و۲۴۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: اقدمات لازم برای واریز بهای پیازکاران صورت گرفته و امید است نخستین مرحله پرداختی در هفته آینده صورت پذیرد.
مدیر تعاون روستایی هرمزگان هرمزگان افزود: با پیگیری‌های انجام شده و برای حمایت از تولید محصول داخلی و رفاه حال کشاورزان، ۹ مرکز خرید تضمینی پیاز در ۳ شهرستان میناب، رودان و بندرعباس راه اندازی شد.

اسدپور با بیان اینکه خرید پیاز در ۱۵ اردیبهشت ماه به پایان رسیده است، گفت: تاکنون میزان ۱۳ هزار تن از طریق فراخوان و نهاده‌های حمایتی بارگیری شده است و مابقی ۳۱ هزار همچنان در حال برنامه ریزی جهت حمل و یا سورت و امحا هستیم.

منبع: صداوسیما
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها