جانشین فرماندهی پلیس‌راه هرمزگان خبر داد

مرگ30 نفر در سوانح جاده‌ای برون‌شهری



سوانح جاده‌ای برون‌شهری در اردیبهشت ‌ماه جاری ، مرگ 30 نفر را در هرمزگان رقم زد.
به نوشته روزنامه صبح ساحل، در این مدت 28 فقره تصادف فوتی رخ‌داده است که  این آمار در  سال گذشته (23 فقره) 22درصد رشد داشته است.به گفته سرهنگ اسماعیل تنها جانشین فرماندهی پلیس‌راه هرمزگان ، در بازده زمانی یک ماه 272 فقره تصادف در جاده‌های برون‌شهری به وقوع پیوسته است که این آمار در مدت مشابه سال گذشته 186 فقره بوده  و افزایش 46 درصدی داشته است.
  مجروحیت 169 نفر 
169 نفر در 118 فقره تصادفات استان مجروح و روانه مراکز درمانی  شدند.سرهنگ تنها با اشاره به اینکه در اردیبهشت‌ماه سال گذشته 125 نفر در 92 فقره تصادف مجروح شدند گفت: امسال با رشد 28 درصد تصادفات جرحی  و 35 درصدی مجروحان  روبرو بودیم. وی آمار تصادفات خسارتی را در این مدت 126 فقره اعلام کرد که با توجه به آمار مدت مشابه سال قبل (71 فقره) 77 درصد رشد نشان می‌دهد. 
  بیشترین وقوع  تصادفات در  ساعات 16 تا 19 
  56 درصد تصادفات در حوزه شرق استان، شامل  میناب ، سیریک، رودان به وقوع پیوسته است.جانشین فرماندهی پلیس‌راه هرمزگان با تائید این مطلب ، علت‌های وقوع سوانح جاده‌ای را 31 درصد عدم توجه به جلو و 12 درصد عدم رعایت حق تقدم عنوان کرد. سرهنگ تنها 54 درصد تصادفات در روز بیان کرد و  بیشترین وقوع  تصادفات را  بین ساعت 16 تا 19 دانست.
  نقش 57 درصد سواری ها در تصادفات
وی 57 درصد وسیله نقلیه در تصادفات این مدت را سواری  و 13 درصد موتورسیکلت و...ذکر کرد و افزود: در خصوص بیشترین درصد نوع برخورد تصادفات ،بر اساس آمار ثبت‌شده می‌توان گفت که 27 درصد  تصادفات بر اثر واژگونی وسایل نقلیه و 20 درصد  برخورد خودرو با موتورسیکلت بوده است. 
 
 تصادفات در محورهای اصلی 
جانشین فرماندهی پلیس‌راه هرمزگان یادآور شد: بیشترین تصادفات (68 درصد)در محور اصلی  به وقوع پیوسته،همچنین65 درصد تصادفات نیز در محدوده 30 کیلومتری شهرهای استان ایجاد شده است.سرهنگ تنها این را اضافه کرد که نکته قابل‌توجه در اردیبهشت 1400، نسبت به سال قبل ، کاهش 50 درصدی در فقره  تصادف فوتی و متوفیان در حوزه برون‌شهری شهرستان بندرعباس با 3 فقره فوتی و 5 نفر متوفی بوده است.

  ایمن‌سازی راه‌ها  و اصلاح دوربرگردان‌ها

جانشین فرماندهی پلیس‌راه هرمزگان در ادامه بابیان اینکه  شرق استان بیشترین فراوانی وقوع تصادفات رادارد متذکر شد: در این رابطه ضمن لزوم ایمن‌سازی راه‌ها، اصلاح شیب شیروانی به‌خصوص حدفاصل دانشگاه هرمزگان تا دوراهی میناب -رودان (ایست و بازرسی شهید چغازردی )،اصلاح دوربرگردان‌های مسیر از لحاظ شیب طولی و عرضی قطعاً در کاهش تصادفات نقش  زیادی دارد.وی خاطرنشان ساخت:لازم است درزمینهٔ فرهنگ‌سازی و آموزش از ظرفیت مراجع قضایی، فرمانداری‌ها و ائمه جمعه و جماعات و شبکه‌های اجتماعی و جراید و رسانه استفاده شود.
  آمادگی نیروی انتظامی و پلیس‌راه برای انجام کارهای فرهنگ‌سازی و آموزشی
سرهنگ تنها به نقش مهم  خانواده‌ها،همچنین سرنشینان وسایل نقلیه در رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و هوشیاری رانندگان، خودداری از استفاده از تلفن همراه حین رانندگی،خوردن و آشامیدن انجام هر رفتار و اقدامی که باعث کم شدن توجه به رانندگی شود اشاره کرد. وی از همکاری کلیه فعالان عرصه رسانه ، خبرنگاران و دارای دغدغه ایمنی و سلامت مردم تقدیر کرد و از آمادگی نیروی انتظامی و پلیس‌راه دراستان را برای انجام کارهای فرهنگ‌سازی و آموزشی خبر داد.  این مقام مسئول در پایان این هم تأکید کرد که از طرح‌های ابتکاری و خلاقانه درزمینهٔ ارتقا سطح فرهنگ ترافیک ، اعم از فیلم، کلیپ,کاریکاتور، شعرونمایش و.....استقبال می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها