مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی:

پیگیر افتتاح صنایع پایین‌دستی برای استفاده هرمزگان هستیم



مدیرعامل شرکت آلومینوم از مسئولان صنعت برق خواست که اقداماتی برای رفع مشکلات قطعی برق و موانع تولید انجام دهند.

    

به گزارش صبح ساحل، «حمید مهتدی»، مدیرعامل شرکت آلومینوم با اشاره به قطعی‌‌های برق گفت: جان و حیات این صنعت برق است، حداکثر تاب آوری ما در نبود برق تنها ۲ ساعت است، پس از آن امکان رخ‌دادن انفجار در بیشتر مناطق شرکت ما امکان‌پذیر است. هرساله از جانب صنعت برق به ما اعلام می‌شود که ظرفیت تولید خود را در ۶ماه اول سال ارتقا ندهید، زیرا مصرف برق در ۶ماه اول سال بسیار زیاد است، هرچند برای ۶ماه دوم سال نیز بهانه‌های متعددی است.
وی از مسئولان صنعت برق خواست که اقداماتی برای رفع این مشکلات و موانع تولید شرکت انجام دهند.
مدیرعامل شرکت آلومینیوم اضافه کرد: «امسال نیز نامه‌ای جهت کاهش مصرف برق آمد و خواستار اضافه‌نکردن دیگ در این صنعت شدند. پس ما کی به فکر افزایش دیگ‌ها بیافتیم؟ درنهایت، بحث تولید تنها خواستن نیست، باید تمامی ارگان‌ها از این امر حمایت کنند تا جهش تولید عملی شود».
وی بیان کرد:« مدیر در جمهوری اسلامی ایران، فردی است که توانایی پول‌سازی و رشد صنعت را داشته‌باشد، نه اینکه با تمامی امکانات را برای وی فراهم کنند. وظیفه مدیر حل مسئله است».
وی افزود:« امسال افتتاح فاز ۳ را پیش‌روی داریم، بالحمدالله پروژه aac45 با ظرفیت ۴۵۰کیلوآمپر طراحی شده‌است که یک باب جدید برای خط تولید کشور محسوب می‌شود».
«حمید مهتدی»، مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی با اشاره به همکاری پنج پروژه با سازمان صمت، افزود:« شرکت آلومینیوم حدود ۲۰سال است که در هرمزگان وجود دارد اما یک واحد تولیدی شمش آلومینیوم وجود ندارد، تنها دو واحد مخصوص ضایعات شمش آلومینوم بود که آن هم تعدیل شد. چرا این شرکت با این همه ظرفیت تولید و موثر در صنعت کشور، تنها ۲۰ یا ۳۰ هزار تن آن در خوده استان هرمزگان به کار گرفته نشود؟ در جلسه‌ای که با وزیر صمت داشته‌ام، پیشنهادات را ارائه کردم، درنهایت پیگیر افتتاح صنایع پایین دستی برای استفاده در استان برای توسعه و ارمغان هرمزگان هستم».

مدیرعامل شرکت آلومینیوم اظهار کرد:« باید مسئولان درباره قطعی‌های برق چاره‌ای بیاندیشند تا ما دچار مشکلات جبران‌ناپذیری نشویم. ما باید با مشکلاتی که از گذشته همراه ما این صنعت بوده، دست‌وپنجه نرم کنیم، پس به حمایت ارگان‌ها نیاز داریم».
وی در پایان گفت:« در سال ۱۴۰۰ خواهان این هستیم که ظرفیت را به ۲۲۰ هزار تن برسانیم و همکاران درحال فراهم‌سازی  اقداماتش هستند».

در ادامه این نشست، حجت السلام‌والمسلمین «عبادی‌زاده»، نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر گفت:« روز بزرگ فتح خرمشهر، نقطه عطفی در دوران تاریخ‌ساز دفاع‌مق‌س است که همواره باید این روز را کرامی داشت. حال کشور ایران باید پیچ تاریخی به مرحله آبادانی برسد و عبور از این پیچ میسر نمی‌شود، مگر با حضور مدیران و مجاهدان خبره در عرصه تولید».
عبادی‌زاده اضافه کرد:« وقتی مجموعه آلومینیوم امروز به چنین پیشرفتی رسیده‌است، قطعآ مدیرعامل و پرسنلی با انگیزه و پشتکار در پشت این صنعت بوده‌است. درنهایت اگر تقدیر و تشکری صورت می‌گیرد مدیرعامل به نمایندگی کارگران و زحمت‌کشان انجام می‌شود».
به گفته‌ی نماینده ولی‌فقیه، نگاه ویژه حوزه مدیریت این مجموعه به زیردستان و کارگران خود،  یکی از موثرترین عامل‌ها در شکوفایی و نقش‌آفرینی این شرکت به شمار می‌رود.
عبادی‌زاده بیان کرد:« با اجرایی‌شدن واحد تولیدی مخصوص به استان، این مجموعه به عنوان نقطه عطف صنعت تولید در هرمزگان شکل می‌گیرد. شرکت آلومینیوم باید همزمان در دو جبهه متمرکز باشد؛ یک وجهه چشم‌اندار به گذشته و دیگر نگاه به آینده و حال است. باید تمام این وجهه‌ها مدیریت شود، تا به آینده‌ی روشن و پیشرفت چشم‌گیر این صنعت دست یابیم».
وی در ادامه گفت:« امیدوار هستیم در فرصت‌های بعدی در جریان بازدید از این شرکت، شاهد گزارش‌های امیدبخش این مجموعه باشیم».
امام جمعه بندرعباس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، درباره تولید و مانع‌زدایی‌‌ها، اضافه کرد:« استان هرمزگان در جایگاه ویژه‌ای نسبت به سایر استان‌ها برخورددار هست، حضور در کنار آب‌های بین‌المللی و برخوردداری از ۱۲۰۰ کیلومتر سواحل دست‌نخورده و بکر، نعمت‌هایی است که  می‌تواند هرمزگان را به ارمغان و پیشرفت برساند».

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها