مدیرعامل شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج فارس:

پساب‌های ورودی به خلیج فارس تا ۶ ماه آینده ساماندهی می‌شود



مدیرعامل شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج فارس گفت: پساب های ورودی به خلیج فارس با حمایت صنایع غرب تا ۶ ماه آینده ساماندهی و به بخش صنعت منتقل می‌شود.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، شهروز شجاعی با بیان اینکه این موضوع معضلات بهداشتی زیادی برای شهر بندرعباس و ساحل خلیج فارس بوجود آورده است؛ افزود: برای ساماندهی تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس، شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج فارس به سهامداری صنایع غرب بندرعباس تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه طرح ساماندهی فاضلاب و انتقال پساب تصفیه شده این فاضلاب به صنایع غرب بندرعباس به سه هزار میلیارد تومان نیاز دارد، اظهار کرد: شرکت ایمیدرو، فولاد هرمزگان، پالایشگاه بندرعباس، گروه گسترش سرمایه گذاری بین المللی ارزش، صبا فولاد، صنایع ملی مس ایران، صنایع معدنی و فولادی ستاره سیمین هرمز، ملی فولاد ایران و منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس سهامداران این شرکت به منظور تامین مالی طرح هستند.

مدیرعامل شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج فارس با اشاره به اینکه پساب تصفیه فاضلاب بندرعباس می‌تواند به عنوان منابع آبی پایدار برای صنایع غرب بندرعباس استفاده شود، تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون که مسئولیت بهره برداری از این طرح به شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج فارس واگذار شده، این شرکت در قراردادی ۵ ماهه با یک شرکت بهره بردار اقداماتی را آغاز کرده که این اقدامات تاثیر بسزایی بر کیفیت پساب داشته است.

به گفته مدیرعامل شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج فارس، بخشی از تاسیسات تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس همچون بخش جامد این تصفیه خانه که سال‌ها از مدار خارج بود اکنون به مدار بازگشته و سیستم کلر زنی نیز تجهیز شده است.

شجاعی ادامه داد: این تصفیه خانه سال ۱۳۸۲ برای ۳۲۰ هزار از شهروندان بندرعباس با ظرفیت تصفیه ۶۴ هزار مترمکعب در شبانه روز طراحی شد و اکنون جمیعت بندرعباس ۲ برابر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه با توسعه شهر بندرعباس، جمعیت این شهر به نزدیک ۶۰۰ هزار نفر رسیده است، اظهار کرد: اکنون روزانه ۱۰۰ هزار مترمکعب فاضلاب وارد تصفیه خانه بندرعباس می‌شود و این تصفیه خانه پاسخگوی این حجم از فاضلاب نیست.

مدیرعامل شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج فارس با بیان اینکه اکنون مرحله نخست طرح تصفیه خانه آغاز شده و با انتخاب پیمانکار، کارگاه در مجاورت تصفیه خانه تجهیز شده است، اضافه کرد: بخش نخست تصفیه خانه شامل تکمیل مخزن پساب فاضلاب، ساخت ایستگاه پمپاژ انتقال پساب و تکمیل ۸ کیلومتر خط انتقال است و در ۶ ماه آینده بخشی از پساب تصفیه شده فاضلاب به صنایع غرب بندرعباس منتقل می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها