12

مهر

1403


اجتماعی

11 تیر 1400 12:56 0 کامنت

نماینده مردم غرب هرمزگان از دولت خواست سهمیه واکسن استان‌های درگیر با موج پنجم کرونا را افزایش دهند.

     

به گزارش صبح ساحل، احمد جباری در بندرعباس گفت: بنابر اطلاعات وزارت بهداشت و گفته‌های مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و متخصصان امر، هرمزگان در بحرانی ترین شرایط کرونایی است.

وی افزود: رهایی از وضعیت قرمز ممتد جز با تدبیر ستاد ملی کرونا و همراهی مردم میسر نمی شود و در این زمینه باید اقدامات و تمهیدات جدی‌تری اتخاذ شود.

به گفته نماینده مردم غرب هرمزگان، اوضاع قرمز هرمزگان نباید ساده انگاری شود و انتظار این است که دولت نباید ماه‌های باقیمانده را با بی‌خیالی طی کند تا کشور در شرایط جابجایی دولت‌ها گرفتار مرگ و میر وسیع ناشی از کرونا نشود.

جباری عنوان کرد: خواستار سهمیه مازاد واکسن کرونا برای استان‌های قرمز و بحرانی هستیم تا حدالامکان افراد بالای ۶۰ سال کاملا واکسینه شوند و افراد درگیر با بیماری‌های زمینه‌ای نیز فورا واکسن دریافت کنند.

عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس بیان داشت: کندی روند واکسیناسیون سبب تحمیل امواج سهمگین و پیک‌های بحرانی جدید خواهد شد و در این زمینه نامه‌ای به وزیر بهداشت نوشته‌ام و خواستار افزایش سهمیه واکسن هرمزگان شدم.

وی گفت: اکنون شدیدترین فشارها بر کادر درمان است و تداوم این وضعیت سبب زمین گیر شدن کادر درمان خواهد شد.

جباری با بیان این که هرمزگان ۲ درصد جمعیت کشور را دارد اما این روزها بیش از 15 درصد کل بستری‌ها‌ی کشور از هرمزگان است که جای نگرانی شدید دارد، افزود: انتظار سرعت دادن به واکسیاسیون را به عنوان یکی از راهکارهای مهار شیوع بیماری را داریم و این دغدغه‌ را به طور جدی پیگیری خواهیم کرد.

 

منبع:فارس

دیدگاه ها (0)
img