فرماندار بندرعباس:

واکسیناسیون با تعیین مراکز تجمیعی طی روزهای آینده آغاز می‌شود



فرماندار بندرعباس گفت: واکسیناسیون افراد به تدریج و در روزهای آینده با تعیین مراکز تجمیعی در این شهرستان آغاز می‌شود.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، عزیزاله کناری گفت: ۱۰ سالن ورزشی و هشت سالن مدرسه برای واکسیناسیون هماهنگ شده که از بین آنها چهار سالن برای اینکار اختصاص می‌یابد.

وی ادامه داد: گروه‌هایی درحال حاضر این سالن‌ها را از نظر موقعیت مکانی، تجهیزات و شرایط لازم برای واکسیناسیون بررسی می‌کنند تا بهترین محل‌ها انتخاب شوند.

وی اضافه کرد: پس از تعیین محل‌های مناسب برای واکسیناسیون، افراد براساس نوبت و دعوت نامه ای که به صورت پیامکی ارسال می‌شود به این مراکز دعوت می‌شوند.

فرماندار بندرعباس ادامه داد: مردم در این شرایط بایستی همچنان فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنند، همچنین از برگزاری هر گونه تجمع خودداری کرده و در مکان‌های شلوغ حاضر نشوند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: واکسیناسیون کرونا در استان مطابق برنامه در حال انجام است و خوشبختانه مردم نیز همکاری خوبی در این مسیر دارند.

دکتر فاطمه نوروزیان اظهار کرد: در نوبت اول واکسیناسیون ۶۲ هزار و ۲۶۱ نفر و در نوبت دوم تاکنون ۳ هزار و ۵۰ نفر در هرمزگان برابر ویروس کرونا واکسینه شدند و روند واکسیناسیون طبق برنامه همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: افراد واکسینه شده شامل نیروهای بهداشت و درمان، افراد بالای ۶۰ تا ۸۰ سال، شماری از نیروهای نظامی، بیماران پرخطر، تعدادی از جانبازان و برخی گروه های دیگر است.

نوروزیان میزان واکسن تحویل داده شده به هرمزگان را ۱۰۸ هزار و ۶۲۱ دوز اعلام کرد و گفت: هنوز فاصله زیادی تا واکسیناسیون همه افراد جامعه باقی مانده و مطابق آمار یک میلیون ۱۷۷ هزار و ۷۳۹ نفر دیگر در استان باید برابر این ویروس ایمن شوند.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: واکسیناسیون در مناطق سخت گذر و روستاهای دوردست نیز انجام شده و تمام افراد در رده های سنی ۶۰ تا ۸۰ سال در این مناطق برابر کووید ۱۹ ایمن شدند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها