13

مهر

1403


اجتماعی

18 تیر 1400 11:15 0 کامنت

اداره کل هواشناسی هرمزگان برای امروز، تلاطم دریا و افزایش دما همراه با باران پراکنده پیش بینی کرد.

   

به گزارش صبح ساحل، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز در ساعات بعدازظهر در محدوده تنگه هرمز و دریای عمان با افزایش باد‌های جنوب غربی دریا متلاطم پیش بینی می‌شود.

مجتبی حمزه نژاد افزود: روز شنبه با تغییر جهت باد به جنوب شرقی، دریا در محدوده‌ی تنگه هرمز و دریای عمان متلاطم خواهد بود. توصیه می‌شود شناور‌های سبک و صیادی طی این مدت جهت تردد ایمن احتیاط‌های لازم را در نظر داشته باشند. در دیگر مناطق استان غبار محلی، پدیده غالب خواهد بود.
وی گفت: در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات استان بویژه در ارتفاعات شمال و شرق، رشد ابر بااحتمال رگبار پراکنده باران و رعد وبرق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش بینی می‌شود و از لحاظ دمایی. نوسانات دمایی بین ۱ تا ۲ درجه خواهد بود.

حمزه نژاد افزود: از اوایل هفته‌ی پیش رو بویژه طی روز‌های یکشنبه تا چهارشنبه ناپایداری وضعیت جوی و دریایی در استان پیش بینی می‌شود. با توجه افزایش باد جنوب شرقی وضعیت دریا (بویژه در تنگه هرمز و دریای عمان) نسبتا مواج خواهد بود و در ارتفاعات مستعد استان، بخصوص مناطق شرقی و شمالی استان، رشد ابر همراه با رگبار باران و رعدوبرق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد مورد انتظار است.

دیدگاه ها (0)
img