12

مهر

1403


اجتماعی

27 تیر 1400 10:14 0 کامنت
ناپایداری های جوی و دریایی استان هرمزگان همچنان تداوم خواهد داشت.
به گزارش صبح ساحل، تا قبل از ظهر در مناطق دریایی استان، به ویژه جزایر خلیج فارس و نقاطی از تنگه ی هرمز، رگبار پراکنده  باران و رعد و برق و افزایش سرعت وزش باد پیش بینی می شود.
در ساعات بعدازظهر و شب با رشد ابرهای همرفتی، رگبار باران و رعد وبرق، همراه با تند باد لحظه ای علاوه بر ارتفاعات، در برخی نقاط مرکزی استان و مناطق دریایی نیز مورد انتظار است. با توجه به وقوع بارش های نسبتا سنگین در ارتفاعات، توصیه می شود از قرار گیری در حریم رودخانه های فصلی و صعود به مناطق مرتفع خودداری شود. روز دوشنبه از میزان و وسعت بارش ها  در سطح استان کاسته شده، لیکن همچنان در ارتفاعات استان، به ویژه مناطق شمالی با توجه به بارش های اخیر، سیلابی شدن رودخانه های فصلی محتمل خواهد بود.
دریا تا ساعات ظهر با افزایش سرعت وزش بادهای جنوب شرقی متلاطم خواهد بود.در ساعات بعدازظهر نیز با توجه به افزایش ابرناکی در مناطق دریایی، افزایش سرعت با  لحظه ای، دور از انتظار نخواهد بود.
بعدازظهر دوشنبه در مناطق دریایی استان، به ویژه در محدوده تنگه ی هرمز، افزایش سرعت وزش باد جنوب غربی خواهیم داشت،توصیه می شود شناورهای سبک، احتیاط های لازم معمول دارند.
از لحاظ دمایی از روز دوشنبه در سطح استان افزایش 1تا 3 درجه ای دما مورد انتظار است.
 
مجموع بارش روزهای اخیر در ایستگاه های هواشناسی سینوپتیک استان هرمزگان تا ساعت 7:30 یکشنبه  بیست و هفتم  تیر ماه 1400 (بر حسب میلی متر) 
حاجی آباد :34.2
بستک: 17.0
بشاگرد: 6.5
جاسک: 4.4
رودان: 4
میناب : 1.1
لاوان :1.1
پارسیان : 0.6
 قشم کمتر از0.1 میلی متر
دیدگاه ها (0)
img