رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

۲۲ درصد از مردم استان واکسن دریافت کرده‌اند



رییس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: تاکنون ۲۲ درصد از مردم استان هرمزگان واکسن کرونا را دریافت کردند، در حالی که این آمار در کشور ۱۵ درصد است.

 

به گزارش صبح ساحل، دکتر حسین فرشیدی در نشست ستاد مقابله با کرونا شهرستان قشم افزود: آمار واکسن تزریق شده در استان هرمزگان به ۲۷۰ هزار دوز رسیده است که در قشم با تزریق ۱۶ هزار واکسن، ۱۳ درصد از مردم این شهرستان واکسینه شدند.

وی ادامه داد: جزیره قشم به دلیل مراجعه نکردن افراد بالای ۴۵ سال رتبه پایینی در استان هرمزگان دارد.

رییس ستاد مقابله با کرونای استان هرمزگان تصریح کرد: تزریق واکسن در استان هرمزگان نسبت به کشور با اختلاف ده سال پایینتر انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: سه مشکل تامین اکسیژن، دارو و نیروی انسانی برای مقابله با این بیماری وجود دارد اما در جزیره قشم و استان هرمزگان با کمبود نیرو مواجه هستیم.

فرشیدی افزود: با توجه به شیوع کرونا در کشور و خستگی کادر درمان، با هر روشی و از هر نقطه از کشور، آمادگی جذب و پذیرش موقت نیرو داریم.

وی تصریح کرد: همه امکانات برای حضور نیروی پرستار در جزیره قشم مهیاست و از سوی سازمان منطقه آزاد قشم نیز علاوه بر اسکان در هتل‌ها، پرداخت‌های تشویقی انجام می‌شود.

 

تعداد بیماران کرونا در قشم ۲ برابر شده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: هفته گذشته تعداد بیماران از ۴۲۰ نفر به ۸۸۰ نفر رسیده است.

وی افزود: بر این اساس با کمبود تخت و نیروی انسانی در قشم مواجه هستیم و لازم است برای کنترل شرایط موجود، دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت جدی اجرا شود.

فرشیدی ضمن تاکید بر برخورد جدی با متخلفان تصریح کرد: رها کردن مصوبات تا ۲ هفته بعد آثار خود را نشان می‌دهد و هم اکنون نیز شرایط این شهرستان بحرانی است.

وی با بیان اینکه تا ۱۵ شهریورماه با این پیک از کرونا درگیر هستیم ادامه داد: افزایش شیوع و فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در کشور به دلیل شیوع نوع دلتای این بیماری است.

رییس ستاد مقابله با کرونای هرمزگان اظهار کرد: ۷۵ درصد بیماران شناسایی شده در هفته گذشته نوع دلتای بیماری را داشتند که احتمال واگیری و انتشار بیشتری دارد.

 

۲۲ درصد مردم هرمزگان واکسن دریافت کردند

 

نسبت پزشک متخصص به جمعیت در قشم مطلوب است

فرشیدی در ادامه جلسه در پاسخ به انتقاد در مورد کمبود پزشک متخصص در قشم گفت: بالاترین نسبت پزشک متخصص به جمعیت در استان مربوط به جزیره قشم است.

وی افزود: با توجه به امکانات، شرایط خاص و جاذبه‌هایی که در جزیره قشم وجود دارد، بیشترین تقاضای انتقال به استان هرمزگان برای این شهرستان به ثبت رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: پزشکان متخصص بسیاری در قشم حضور مستمر دارند و روزانه بیماران خود را ویزیت و درمان می‌کنند.

 

واکسن کرونا برای پیشگیری از بیماری کافی نیست

رییس ستاد مقابله با کرونای استان هرمزگان گفت: واکسن موثرترین امری است که در شرایط شیوع بیماری می توان به آن اتکا کرد اما برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری کافی نیست و باید دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود.

فرشیدی ادامه داد: ۴۹ درصد از بیماران کویید -۱۹ در تجمع‌ها، ۴۳ درصد در اداره‌ها و محل کار و باقی مانده در سایر مکان‌ها به بیماری مبتلا شدند.

وی با بیان اینکه برای بهبود وضعیت ۲ هفته قرنطینه نیاز است تصریح کرد: از ورود زمینی مسافر در اسکله‌های حقانی به ذاکری و پهل به لافت باید جلوگیری و با هرگونه تجمع به صورت جدی برخورد شود.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها