نام ۳۰ گونه کوسه ماهی در قشم به ثبت رسید



مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: تاکنون نام ۳۰ گونه از کوسه‌ماهیان و سپرماهیان آسیب پذیر و در معرض خطر انقراض، در منطقه جزیره قشم و شمال تنگه هرمز ثبت شده است.

به گزارش صبح ساحل، «سید محمدهاشم داخته»، مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: شناسایی انواع کوسه با مشارکت و حمایت محیط زیست جهانی در آب‌های جزیره قشم دنبال می‌شود. وی ادامه داد: در همین راستا، کارگاه‌های آموزشی در قشم برای حفظ این گونه‌های دریایی برگزار می‌شود.

مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: شرکت کنندگان در این کارگاه های آموزشی، زمان و نحوه تولید مثل، صید بی‌رویه، گونه‌های در معرض انقراض، تهدیدها و راهکارهای حفاظتی کوسه‌ماهیان را فرا می گیرند. وی اضافه کرد: قوانین حفاظتی با هدف جلوگیری از صید بی‌رویه و شکار جانوران ارزشمند طبیعی بالاخص ممنوعیت صید، فروش و ارایه غذاهای محلی کوسه‌ماهیان همچون پودونی، در این جزیره اعمال می شود.

داخته افزود: جمعیت کوسه‌ماهیان و سپرماهیان در جهان به شدت رو به کاهش است و براساس آمار رسمی کنوانسیون بین‌المللی تجارت گونه‌های در معرض انقراض گیاهی و جانوری (CITES) بیش از نیمی از همه این گونه‌ها در معرض خطر انقراض قرار دارند.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها