13

مهر

1403


شهرستان‌ها

27 مرداد 1400 10:47 0 کامنت

مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم گفت: تاکنون به ۳۳ هزار نفر در قشم واکسن کرونا تزریق شده و هم اکنون فراخوان تزریق واکسن برای متولدین ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۵ نیز منتشر شده است.

به گزارش صبح ساحل، «حمیدرضا بهزادی»، مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم گفت: رییس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان تقاضای تامین ۹۰ هزار واکسن برای جزایر خلیج فارس را به مراجع مربوط ارائه کرده است. وی ادامه داد: هم اکنون ۸۵ بیمار در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم بستری هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم اضافه کرد: ۴۰ تخت جدید به ظرفیت بیمارستان اضافه شده است و هم اکنون ظرفیت پذیرش و بستری ۲۰۷ بیمار در بیمارستان مذکور وجود دارد. وی اظهار کرد: با راه اندازی درمانگاه سرپایی کرونا امکان خدمت دهی به روزانه یکصد بیمار سرپایی کرونا در این بیمارستان مهیا شده است.

بهزادی افزود: در این درمانگاه چهار متخصص عفونی و داخلی به بیماران خدمت ارایه  و وضعیت بیمار را روزانه رصد می کنند. وی ادامه داد: هم اکنون علاوه بر دستگاه‌های اکسیژن ساز، ۲۳۰ کپسول اکسیژن نیز در بیمارستان وجود دارد تا در مواقع ضروری مورد استفاده قرار گیرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم نوع دلتای ویروس کرونا را بسیار خطرناک خواند و افزود: هر بیمار گرفتار کرونای نوع دلتا، امکان بیمار کردن بیش از پنج نفر را در جامعه و تعداد بیشتری را در تجمعات دارد. وی ادامه داد: بهترین عامل قطع زنجیره این بیماری واکسیناسیون حداقل ۸۰ درصد مردم است تا ایمنی عمومی رخ دهد.

منبع: ایرنا

دیدگاه ها (0)
img