12

مهر

1403


اجتماعی

31 مرداد 1400 11:04 0 کامنت

یک هکر مدعی هک کردن بانک اطلاعاتی پلیس راهنمایی و رانندگی و فروش اطلاعات رانندگان ایرانی شده است.

            

به گزارش صبح ساحل، یک هکر با انتشار اطلاعاتی از نام، نام خانوادگی، شماره شاسی و نوع خودروی برخی از رانندگان ایرانی مدعی شده که بانک اطلاعاتیِ پلیس راهنمایی و رانندگی ایران را هک کرده و مشخصات ثبت شده رانندگان ایرانی تا پایان سال ۲۰۲۱/۱۳۹۹ را در اختیار گرفته است.

این درحالی است که سرهنگ حسین رمضانی معاون اجرایی پلیس راهور ناجا نسبت به شایعه درز اطلاعات هموطنان از طریق سامانه پلیس واکنش نشان داد و گفت: طی یکی دو ماه گذشته افرادی با اکانت‌های مختلف خودشان را هکر معرفی کردند و از طرفی به هکر بودنشان مشکوک هستیم، مدعی شدند که اطلاعاتی را از دیتابیس شماره گذاری پلیس راهور ناجا در اختیار دارند.

وی افزود: رعایت حریم خصوصی و اطلاعات هموطنان در نیروی انتظامی یک اصل است و مردم نگران این موضوع نباشند، لذا تاکنون حتی یک بیت از این اطلاعات انتشار پیدا نکرده و این موضوع صرفا در حد یک ادعا است.

سرهنگ رمضانی گفت: پلیس راهور به عنوان شاکی پرونده را در این باره تشکیل داده و این موضوع را به مقامات قضایی و پلیس فتا اعلام کردیم لذا کارشناسان فنی پلیس راهور و پلیس فتا به صورت مشترک در حال بررسی این موضوع هستند.

وی افزود: در حال حاضر تمام سامانه‌های پلیس راهور چه وب سایت راهور ۱۲۰ و چه سامانه‌های شماره گذاری در بخش صدور و اجرای حیات ما در حال خدمات رسانی به هم وطنان هستند و در این رابطه کوچکترین مشکلی به وجود نیامده است.

 

هک کردن بانک اطلاعاتی پلیس راهنمایی و رانندگی؛ از شایعه تا واقعیت

 

در حالی که در روزهای گذشته این هکر اعلام کرده بود که بانک اطلاعاتی پلیس راهور ایران را هکر کرده و مشخصات ثبت شده رانندگان ایرانی را تا پایان سال ۱۳۹۹ در اختیار دارد و آن را به قیمت ۱۰۰۰ دلار می‌فروشد. این هکر در صفحه ی خود اعلام کرده که “این دیتابیس شامل اطلاعات کامل صاحبان پلاک های انواع وسیله های نقلیه ایران تا پایان سال ۱۳۹۹ در دیتابیس پلیس راهور ایران می باشد که شامل موتورسیکلتها، خودروهای دولتی، عمومی، شخصی، صنعتی و… است.”و اطلاعات حدود ۱۰۰ راننده را منتشر کرده بود.

   

هک کردن بانک اطلاعاتی پلیس راهنمایی و رانندگی؛ از شایعه تا واقعیت

  

معاون اجرایی پلیس راهور همچنین تایید کرده است که چند هکر در ماه‌های گذشته با این پلیس تماس گرفته و گفته‌اند که اطلاعات را در اختیار دارند ولی پلیس به هکر بودن آنها «مشکوک است».

منبع:خبرنگاران جوان، اقتصاد سلام

دیدگاه ها (0)
img