14

مهر

1403


اجتماعی

02 شهریور 1400 09:44 0 کامنت

در پی انتشار تصاویری منتسب به وضعیت زندان اوین رئیس سازمان زندان ها رفتارهای مشاهده شده در این تصاویر را غیر قابل قبول خواند و عذرخواهی کرد.

         

به گزارش صبح ساحل، در چند روز گذشته گروهی موسوم به «عدالت علی (ع)» دوربین‌های زندان اوین را هک کرده و نام خود را روی مانیتورهای اتاق مانیتورینگ زندان پخش کرده است. در فیلم‌های منتشر شده که مدعی می‌شود متعلق به زندان اوین است در نماهای مختلفی با یک زندانی رفتاری خشونت‌آمیز می‌شود. محمد مهدی حاجی محمدی رئیس سازمان زندان ها در توئیتر نوشت : درخصوص تصاویر زندان اوین؛ مسئولیت این رفتارهای غیر قابل قبول را پذیرفته و ضمن تعهد به تلاش بر عدم تکرار چنین وقایع تلخ و برخورد جدی با عوامل خاطی؛ از خداوندمتعال، رهبر عزیزمان، ملت بزرگوار و زندانبانان شریف که البته زحماتشان تحت تأثیر این خطاها، نادیده گرفته نخواهد شد،عذرخواهم.

  سایت خبری مدارا نیز در گزارشی در این باره هشدار داد:نه فقط انتشار این تصاویر، بلکه هک شدن این دوربین‌ها مشکل امنیتی بزرگی را برای نهادهای امنیتی فراهم کرده (و خواهد کرد). احتمالا به زودی شاهد شناسایی برخی افراد از روی تصاویر چهره‌های آنها خواهیم بود که هکرها شناسایی‌شان کرده و مشخصاتشان را در شبکه‌های اجتماعی منتشر‌ می‌کنند. این مسئله به خودی خود، ضربه بزرگی به نهادهای امنیتی وارد خواهد کرد. حتی اگر تصاویر آنها در شبکه‌های اجتماعی هم منتشر نشود، این تصاویر برای سرویس‌های خارجی بسیار با ارزش خواهد بود.   

منبع:همشهری آنلاین

دیدگاه ها (0)
img