ربایش یک هواپیمای اوکراینی از افغانستان و انتقال به ايران



معاون وزیر خارجه اوکراین گفت: یک هواپیمای اوکراینی از افغانستان ربوده و به ايران منتقل شد.

فارس نوشت: «یوگنی ینین»، معاون وزیر خارجه اوکراین امروز (سه‌شنبه) مدعی شد: یک هواپیمای این کشور که برای تخلیه شهروندان اوکراینی به کابل رفته بود، به دست افراد ناشناس ربوده شد و به سمت ایران پرواز کرده است.  وی ادعا کرد: یکشنبه گذشته، هواپیمای ما توسط افراد دیگر ربوده شد. روز سه‌شنبه، هواپیما عملاً از ما ربوده شد و با گروهی از مسافران ناشناس که به جای اوکراینی‌ها سرنشینان آن بودند، به سمت ایران پرواز کرد.  

وی افزود: سه تلاش بعدی ما برای تخلیه نیز موفقیت‌آمیز نبود، زیرا مردم ما نتوانستند وارد فرودگاه (کابل) شوند. این مقام اوکراینی در ادامه ادعایش گفت هواپیماربایان مسلح بودند، اما درباره این ادعای خود توضیح بیشتری نداد. 

به نوشته خبرگزاری «تاس» روسیه، او در این خصوص چیزی نگفت که چه بر سر هواپیما آمده و یا این که آیا کی‌یف به دنبال بازگرداندن آن است یا چگونه شهروندان اوکراینی از کابل (به کشور خود) از طریق این «هواپیمای ربوده شده» یا هواپیمای دیگری که از سوی کی‌یف فرستاده شده، بازخواهند گشت. 

طبق گزارش این رسانه روسی، روز یکشنبه، یک هواپیمای ترابری نظامی با ۸۳ سرنشین از جمله ۳۱ اوکراینی از افغانستان وارد کی‌یف شد. دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین گزارش داد که ۱۲ پرسنل ارتش اوکراین به خانه بازگشتند و همچنین خبرنگاران خارجی و چهره‌های عمومی که درخواست کمک کردند نیز از افغانستان خارج شدند. این نهاد همچنین افزود که حدود ۱۰۰ اوکراینی هنوز در انتظار خروج از افغانستان هستند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها