آیا « نوروبیون» به بهبود بیماران کرونا کمک می‌کند؟


نویسنده: راضیه نیرومند

« نوروبيون» یک محصول ویتامینی، دارای ویتامین B1 و B12 و B6 است. این دارو به صورت قرص و آمپول در دسترس است. به عبارت دیگر نوروبیون نوعی مکمل از ویتامین‌های گروه B است که به بهبود عملکرد بدن یا برای جلوگیری از کمبود برخی مواد مغذی به بدن  کمک می کند.
آمپول نوروبیون مزایایی همچون بهبود سلامت سیستم عصبی، تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود متابولیسم، حفظ سلامت مو و پوست، ارتقا سلامت کبد، درمان ریزش مو دارد. تحقیقات جدید نشان می‌دهد ویتامین B علائم کرونا را کاهش دهد و برای کسانی مفید است که عفونت شدید دارند و در بیمارستان بستری هستند. این دارو مدت زمان بستری بیماران کرونا را کوتاه می‌کند. بیماران مبتلا به کووید-19 که کم خونی و بیماری های التهابی روده دارند، باید حتما ویتامین B12  را به صورت تزریقی یا خوراکی مصرف کنند. به طور کلی پزشک ممکن است برای بیماران با ضعف و بی حالی شدید ناشی از کرونا، آمپول بکمپلکس یا نوروبیون بهصورت تزریق عضلانی هر هفته یک عدد به مدت 3 هفته تجویز کند.
از قرص آن نیز میتوان به صورت روزانه یک عدد همراه با غذا، به جای شکل تزریقی آن استفاده کرد. ویتامین‌های گروه B  نقش اثرگذاری در بهبود ضعف، بیحالی و ترمیم اعصاب محیطی بیماران مبتلا به کووید-۱۹ دارد. قبل از مصرف نوروبیون حتما با پزشک مشورت کنید. بیماران مبتلا به عفونت شدید کرونا اغلب یک واکنش ایمنی بیش فعال به نام «طوفان سایتوکاین» را تجربه میکنند. این واکنش شدید باعث آزاد شدن پروتئین‌های سیگنالینگ به نام سایتوکاین می‌شود که بخش مهمی از سیستم ایمنی بدن هستند. اگر تعداد زیادی از آنها آزاد شود، می تواند التهاب حاد ایجاد کند که منجر به آسیب بافت و اندام‌های بدن می شود. محققان امارات متحده عربی معتقدند ویتامین‌های گروه B سیتوکین‌هایی را تنظیم میکند که باعث التهاب اندامها میشوند و به طور بالقوه از طوفان سایتوکین جلوگیری یا آن را معکوس می‌کنند.
منابع: sevteb.com/ nih.tums.ac.ir/ riskeman.com
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها